خبر فوری

 
دیدار معاون وزیر امور خارجه قطر با سهیل محمود در اسلام آباد
کد خبر :1923763631

17:35 1401/01/05


برچسب ها : اسلام آباد, افغانستان, پاکستان و قطر, جامو و کشمیر, دیدار, روابط دوجانبه, سازمان همکاری اسلامی, سهیل محمود, قطر, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, همکاری دوجانبه,

دکتر محمد بن عبدالعزیز بن صالح آل خلیفه معاون وزیر امور خارجه قطر در امور منطقه، روز پنجشنبه 4 فروردین (24 مارس) در حاشیه نشست سران سازمان همکاری اسلامی با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر محمد بن عبدالعزیز بن صالح آل خلیفه معاون وزیر امور خارجه قطر در امور منطقه، روز پنجشنبه 4 فروردین (24 مارس) در حاشیه نشست سران سازمان همکاری اسلامی با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.

در این دیدار، هر دو طرف در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و همچنین روابط چندجانبه پاکستان و قطر گفتگو کردند.

معاون وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر توسعه روابط دوجانبه، بر تعهد پاکستان برای تقویت بیشتر همکاری ها در زمینه های مورد علاقه دوجانبه اظهار کرد و از نقش سازنده قطر در صلح و ثبات منطقه ای به ویژه در زمینه روند صلح افغانستان قدردانی کرد.

سهیل محمود همچنین بر لزوم رسیدگی به نیازهای فوری انسانی و اقتصادی مردم افغانستان تاکید کرد و گفت: پس از 40 سال درگیری و بی ثباتی، افغانستان فرصت بی نظیری برای تحکیم صلح دارد و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

سهیل محمود، دستیار وزیر امور خارجه قطر را در جریان وضعیت وخیم حقوق بشر در جامو و کشمیر اشغالی قرار داد و تاکید کرد که حادثه اخیر شلیک موشک های هند به پاکستان سوالات نگران کننده ای را برانگیخته است که نیازمند تحقیقات مشترک برای دستیابی به این حقایق است. وی افزود: پاکستان در حال نشان دادن صبر است اما رفتار غیرمسئولانه هند تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه خواهد بود.

در ادامه، معاون وزیر خارجه قطر میزبانی موفقیت آمیز پاکستان در چهل و هشتمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی را تبریک گفت و از نخست وزیر پاکستان به دلیل نتایج ملموس نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی که در دسامبر 2021 در اسلام آباد جهت رسیدگی به وضعیت بحرانی انسانی در افغانستان برگزار شد، قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1