خبر فوری

 
 
دیدار معاون وزیر امور خارجه ترکیه با شاه محمود قریشی
کد خبر :45303729

09:55 1400/11/12


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, سدات اونال, شاه محمود قریشی, معاون وزیر امور خارجه ترکیه, وزیر امور خارجه پاکستان,

سدات اونال معاون وزیر امور خارجه ترکیه که در اسلام آباد به سر می برد با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سدات اونال معاون وزیر امور خارجه ترکیه که در اسلام آباد به سر می برد با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

بر اساس اعلام سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه اسلام آباد و ترکیه در زمینه های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی پیام دوستانه خود برای همتای ترکی و دیگر مقامات این کشور را به معاون وزیر امور ترکیه ابلاغ نمود و بر عزم اسلام آباد جهت گسترش سطح همکاری های با ترکیه در تمامی زمینه های مورد علاقه دو طرف تاکید ورزید.

وی اظهار داشت: برگزاری هفتمین نشست شورای همکاری راهبردی عالی رتبه به تقویت بیش از پیش مشارکت استراتژیک میان پاکستان و ترکیه کمک خواهد نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان با تمجید از حمایت های بی بدیل ترکیه از مواضع پاکستان در زمینه مسئله کشمیر گفت: مردم کشمیر قدردان حمایت های رهبران ترکیه از آنان هستند.

شاه محمود قریشی خاطرنشان کرد: مواضع مشترک پاکستان و ترکیه در قبال تحولات افغانستان و روابط نزدیک میان دو کشور قابل تقدیر است، همکاری مشترک و مستقل میان جامعه جهانی بر اساس حس مسئولیت مشترک جهت مقابله با بحران اقتصادی و فاجعه انسانی افغانستان امری ضروری و ناگزیر است.

رئیس دستگاه دیپلماسی پاکستان در ادامه اظهارات خود از حضور و مشارکت وزیر امور خارجه ترکیه در نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در اسلام آباد برگزار گردید تقدیر و تشکر نمود.

سدات اونال معاون وزیر امور خارجه ترکیه نیز از وزیر امور خارجه پاکستان برای میزبانی گرم و دوستانه تقدیر کرد.

ارسال نظر

 
1