خبر فوری

 
 
دیدار معاون نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور عراق
کد خبر :630014458

11:04 1397/11/05


برچسب ها : پاکستان, سید ذوالفقار عباس بخاری, عراق,

معاون خصوصی نخست وزیر پاکستان در امور شهروندان پاکستانی مقیم خارج و معاون توسعه منابع انسانی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.


 

بغداد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، معاون خصوصی نخست وزیر پاکستان در امور شهروندان پاکستانی مقیم خارج و معاون توسعه منابع انسانی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

طبق بیانیه صادر شده از سوی سفارت پاکستان در عراق، این نخستین دیدار مقامات عالی دو کشور پس از بروی کار آمدن حزب تحریک انصاف بر منصب قدرت است.

سید ذوالفقار بخاری معاون خصوصی نخست وزیر پاکستان، همچنین با دکتر باسم الزمان مجید الربایی وزیر کار دولت عراق نیز دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار در خصوص امضای یادداشت تفاهم برای همکاری در زمینه نیروی انسانی توافق صورت گرفت.

طبق این یادداشت تفاهم، پاکستان فهرست اطلاعات افراد توانمند و با مهارت پاکستانی را به عراق ارائه خواهد داد و از این طریق، حضور نیروی انسانی از شهروندان پاکستان در عراق جنبه قانونی پیدا خواهد کرد و نیروی کار پاکستانی به راحتی قادر به دریافت ویزای عراق خواهند بود و دولت عراق نیز شرایط و تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران پاکستانی را فراهم خواهد نمود.

دولت عراق شرایط لازم برای سرمایه گذاران پاکستانی را در زمینه های کشاورزی، ساخت و ساز و املاک فراهم خواهد نمود.

سید ذوالفقار بخاری معاون خصوصی نخست وزیر در دیدار با وزیر کار دولت عراق اظهار داشت: توسعه اقتصادی در عراق مستحکم خواهد شد.

وی افزود: حفاظت از شهروندان پاکستانی نخستین اولویت دولت پاکستان میباشد و پس از این توافقنامه، شهروندان پاکستان از طریق قانونی قادر به فعالیت در عراق خواهند بود.

ارسال نظر

 
1