خبر فوری

 
 
دیدار معاون نخست وزیر ازبکستان با مقامات مختلف پاکستان
کد خبر :867976646

16:06 1398/03/07


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان, شاه محمود قریشی, عمران خان, قمر جاوید باجوا, معاون نخست وزیر ازبکستان,

معاون نخست وزیر ازبکستان که طی دوره چند روزه به پاکستان آمده، با مقامات مختلف این کشور دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز از اسلام آباد معاون نخست وزیر ازبکستان در صدر هیئت بلندپایه سیاسی، با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با عمران خان دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه از جمله خط ریلی میان دو کشور از طریق خاک افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان، علی ور غنیوف معاون نخست وزیر ازبکستان در این دیدار گزارش تفصیلی مربوط به کریدور ریلی ازبکستان-مزارشریف-کابل- پیشاور را به عمران خان نخست وزیر پاکستان ارائه داد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط پاکستان و ازبکستان در زمینه های سیاسی، اقتصادی، انرژی و فرهنگی اظهار داشت: پروژه خط ریلی مشترک نه تنها برای پاکستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانه سودمند خواهد بود بلکه با عملی شدن این پروژه روابط میان چین و اروپا گسترش خواهد یافت.

لازم به ذکر است عمران خان پیش از این در حاشیه نشست بین المللی جاده و کمربندی در چین با شوکت مرزیو نخست وزیر ازبکستان دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار بر گسترش همکاری ها و تعمیق روابط دوجانبه تاکید نمودند.

دیدار با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان

معاون نخست وزیر ازبکستان پیش از این با حضور در دفتر وزارت خارجه، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات میان دو کشور و گسترش همکاری ها در بخش های مختلف دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری و توسعه همه جانبه منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف در این دیدار، گفتگوها و توافقات صورت گرفته در دیدار پیشین میان مقامات دو کشور را نیز مورد بررسی قرار دادند.

در ادامه رایزنی ها میان دو طرف، هیئت های سیاسی دو کشور نیز به ریاست معاون نخست وزیر ازبکستان و وزیر امور خارجه پاکستان به گفتگو و مذاکرات با یکدیگر پرداختند و در زمینه افزایش حجم تجارت دوجانبه تا میزان 300 میلیون دلار به توافق رسیدند.

دیدار با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد کل ارتش پاکستان

علی ور غنیوف معاون نخست وزیر ازبکستان همچنین با حضور در مقر مرکزی ارتش پاکستان با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان نیز دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی اداره روابط عمومی ارتش پاکستان دو طرف در این دیدار در خصوص موضوعات امنیتی منطقه بحث و تبادل نظر نمودند.

ژنرال قمر باجوا در این دیدار اظهار داشت: ازبکستان کشور دوست و برادر پاکستان است و گسترش همکاری ها میان دو کشور نه تنها باعث گسترش ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد بلکه توسعه اقتصادی را نیز با خود به ارمغان خواهد آورد.

علی ور غنیوف نیز در این دیدار از تلاش ها و جانفشانی های ارتش پاکستان در مقابله با تروریسم منطقه ای تقدیر و تشکر نمود.

ارسال نظر

 
1