خبر فوری

 
 
دیدار معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی با وزیر اقتصاد پاکستان
کد خبر :94980101

11:39 1401/07/01


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و بانک جهانی, پنجاب, دیدار, سردار ایاز صادق, مارتین رایسر, معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی, وزیر اقتصاد پاکستان,

مارتین رایسر معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی با سردار ایاز صادق وزیر اقتصاد پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | مارتین رایسر معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی با سردار ایاز صادق وزیر اقتصاد پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر اقتصاد بانک جهانی طی این دیدار گفت: پاکستان برای روابط دوجانبه و دوستانه خود با بانک جهانی اهمیت ویژه ای قائل بوده و بانک جهانی در توسعه بخش اجتماعی و اقتصادی پاکستان نقش کلیدی داشته است و خواهد داشت. وی از کمک بانک جهانی برای کمک به سیل زدگان پاکستان تشکر کرد و گفت که گروه بانک جهانی همکاری خوبی با پاکستان دارد.

وی طی این دیدار معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی را از میزان خسارات جانی و مالی وارد شده به پاکستان طی سیل آگاه کرده و گفت که خانه های بیش از 7 میلیون نفر طی سیل ویران شده است و 1600 نفر طی آن جان باخته اند. امکان  تحت تاثیر قرار گرفتن بیش از 600 هزار زن از سیل اخیر وجود دارد و کمبود غذا و افزایش آمار مبتلایان به بیماری های ناشی از آب ناسالم در حال افزایش است.

وی گفت: پاکستان با وجود دریافت کمک های مالی از کشورهای مختلف جهان، نیاز به کمک های بیشتر دارد زیرا که ویرانی گسترده ای طی سیل در پاکستان اتفاق افتاده است. ما برای انجام اقدامات به منظور احیا و بازسازی پاکستان به همکاری جامعه بین المللی نیازمندیم.

معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی نیز طی این دیدار با ابراز تاسف از وقوع سیل ویرانگر در پاکستان، با دولت و مردم این کشور ابراز همدردی کرد. وی به وزیر اقتصاد پاکستان برای همکاری بانک جهانی با این کشور اطمینان داد و گفت که ما برای همکاری و کمک کردن به پاکستان آماده هستیم.

وی طی این دیدار به وزیر اقتصاد پاکستان برای همکاری طولانی مدت بانک جهانی با این کشور به منظور بازسازی آن اطمینان داد و خواستار همکاری با پاکستان در بخش انرژی شد.  

وزیر اقتصاد پاکستان طی این دیدار به معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی از تقسیم کارآمد بودجه اطمینان داد و وی را از رویه های نظارت و برگزاری نشست های کمیته هماهنگی پروژه های خارجی و راهبردی آگاه کرد.

معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی نیز در پایان از وزارت اقتصاد پاکستان به خاطر رویه های نظارت و برگزاری نشست های کمیته هماهنگی پروژه های خارجی و راهبردی تمجید کرد و به وزیر اقتصاد این کشور برای ارائه کمک های بیشتر اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1