خبر فوری

 
 
دیدار معاون سخنگوی مجلس ملی با سرکنسول محمد رفیعی / به زودی عمران خان به ایران سفر خواهند کرد
کد خبر :1988185819

21:52 1397/11/15


برچسب ها : ایران, پاکستان, تجارت آزاد,

معاون سخنگوی مجلس ملی قاسم خان سوری با سرکنسول ایران در کویته محمد رفیعی دیدار و در رابطه با افزایش روابط در زمینه های مختلف با ایران به گفتوگو پرداخت.


 

 

به گزارش راز نیوز، معاون سخنگوی مجلس ملی پاکستان قاسم خان سوری با سرکنسول ایران در کویته محمد رفیعی دیدار و در رابطه با افزایش روابط در زمینه های مختلف با ایران به گفتوگو پرداخت.
 
قاسم خان سوری در گفت‌وگو با محمد رفیعی در کویته پاکستان از درخواست عمران خان در خصوص بهبودی روابط دوستانه و افزایش آن با کشورهای همسایه بالخصوص ایران گفت و ابراز داشت : ایران کشور برادر و همسایه پاکستان است. براساس نظریه عمران خان، روابط پاکستان با کشورهای همسایه باید مناسب و دوستانه باشند و دولت حزب تحریک انصاف PTI نیز خواهان برقراری روابط دوستانه با کشورهای همسایه خود است. وی افزود : به زودی نخست وزیر عمران خان به ایران نیز سفر خواهند کرد.
معاون سخنگوی مجلس ملی قاسم سوری در بیانات خود از خواسته دولت فدرال در خصوص بهبودی و افزایش روابط با کشورهای همسایه گفت و خاطر نشان کرد که پاکستان در زمینه تجارت آزاد با ایران نیز اقداماتی را آغاز کرده است که موجب تاثیر مثبت بر دو کشور خواهد شد.
وی با اشاره به سیستان و بلوچستان ایران و هماهنگی فرهنگ و رسوم مردم این منطقه با بلوچ های پاکستان اظهار داشت که باید برادری و صمیمیت را بین دو ملت ترویج دهیم.
قاسم سوری از لزوم حل مسائل و موانع در مسیر تجارت آزاد و روابط دو کشور در مناطق مرزی گفت و اظهار داشت ، دولت با تامین امنیت زائرین پاکستانی موجب بهبودی وضعیت امنیتی مرزی شده است که این امر موجب بهبودی روابط و امنیت دو کشور خواهد شد. همچنین در گذشته نیز به دلیل فضای نا امن خسارت‌هایی دو کشور متحمل شده اند که انشاء الله به زودی این مسائل و مشکلات امنیتی نیز برطرف خواهند شد.
 
قابل ذکر است که سرکنسول ایران محمد رفیعی در بیانات خود از امید ایران به دولت جدید پاکستان در رابطه با بهبودی و افزایش روابط دوجانبه و تجارت آزاد گفت و بیان کرد، در گذشته نیز پیمان های بسیاری میان دو طرف منعقد شده، اما با ابراز تاسف تاکنون هیچ یک از آنها به مرحله اجرایی نرسیده اند. همچنین بهبودی روابط بانکداری آزاد میان دو کشور نیز حائز اهمیت است ، و این مورد موجب بهبودی روابط اقتصادی دو کشور نیز خواهد شد.

 

 
محمد رفیعی با اشاره به این موضوع که بانک های ایران با تمامی بانک های دنیا می توانند نقل و انتقالات انجام دهند، طی درخواستی از پاکستان خواستار افزایش و بهبودی روابط بانکداری آزاد شد و گفت که این امر موجب تسهیل امور تجار می شود. هیئت های عالی رتبه ای از دو کشور طی نشستی در این زمینه راه حلی اتخاذ کنند. پاکستان اقداماتی در این زمینه انجام دهد.
 
وی طی بیانات خود با ابراز اطمینان گفت : من متعهد می شوم که دولت ایران طی دو هفته آینده اقدامات لازمه در این زمینه را انجام داده و نتایج آن را به پاکستان اعلام خواهیم کرد. سرکنسول ایران در پاکستان با اشاره به این مورد که دو کشور، کشورهای اسلامی و برادر هستند، از دولت پاکستان خواستار پیدا کردن راه حلی در این زمینه شده و افزود : دولت ایران نیز خواهان بهبودی روابط با کشورهای همسایه است.
 
ناگفته نماند که قاسم سوری از رساندن پیام سرکنسول به نخست وزیر و وزیر دارایی پاکستان گفت. وی افزود : دولت ما خواستار افزایش و گسترش روابط و تجارت با کشورهای همسایه و اسلامی است و در این زمینه تا حدودی نیز اقدامات موفقیت آمیزی انجام شده است.
سرکنسول ایران قبل از شروع بحث های ذکر شده میان دو طرف، برای مادر معاون سخنگوی مجلس ملی فاتحه نیز خواند.

ارسال نظر

 
1