خبر فوری

 
 
دیدار معاون رئیس پارلمان اروپا با چودری محمد سرور فرماندار ایالت پنجاب پاکستان
کد خبر :1029946791

17:08 1398/10/06


برچسب ها : پارلمان اروپا, پاکستان, پنجاب, جی اس پلاس,

فابیو ماسیمو کاستالدو معاون رئیس پارلمان اروپا ظهر امروز (جمعه) در حضور واجد خان عضو پارلمان اروپا و چودری پرویز اقبال رئیس فدراسیون دوستی پاکستان_اروپا در ساختمان فرمانداری با چودری محمد سرور فرماندار ایالت پنجاب دیدار و درخصوص مسائل مختلف دوجانبه به گفتگو پرداخت.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| فابیو ماسیمو کاستالدو معاون رئیس پارلمان اروپا ظهر امروز (جمعه) در حضور واجد خان عضو پارلمان اروپا و چودری پرویز اقبال رئیس فدراسیون دوستی پاکستان_اروپا در ساختمان فرمانداری با چودری محمد سرور فرماندار ایالت پنجاب دیدار و درخصوص مسائل مختلف دوجانبه به گفتگو پرداخت.

فرماندار ایالت پنجاب طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از این دیدار، با موفقیت آمیز خواندن این ملاقات، دیدار خود با 36 تن از اعضای پارلمان اروپا ضمن بازدید از پارلمان را افتخاری برای خود و کشورش عنوان کرد و افزود: در دیدار موضوعاتی از قبیل کشمیر، جنون جنگی هند و جی اس پی پلاس مورد بحث قرار گرفتند و اکنون نیز معاون رئیس پارلمان اروپا به دعوت اینجانب به پاکستان سفر کرده است و انشاء الله پارلمان اروپا به زودی از عمران خان برای سخنرانی دعوت به عمل خواهد آورد. من بابت حمایت معاون رئیس پارلمان اروپا از مواضع مبارزه علیه تروریسم، برپایی امنیت و مواضع کشمیر بسیار خوشحال هستم که این از پیروزی های بزرگ پاکستان در سطح دیپلماتیک به شمار می آید. شکی نیست که قانون شهروندی بحث برانگیز هند اقدامی غیر قانونی و غیر انسانی است؛ فرماندار ایالت پنجاب با دو روی یک سکه خواندن نریندرا مودی نخست وزیر هند و حزب آر اس اس، اذعان داشت که راهپیمایی این حزب در هند نشان دهنده پروژه کشتار جمعی مسلمانان هند توسط نخست وزیر آن است. اما با این وجود نیز من امید به طلوع خورشید عدالت در جهان را دارم و جنایات هند علیه مسلمانان و کشمیری ها به پایان خواهد رسید؛ اما از قدرت های جهانی نیز خواستاریم تا درعوض تماشای این جنایات، به بررسی آن بپردازند.

محمد سرور در ادامه افزود، تلاش ها برای توسعه اتحادیه جی اس پلاس در کشورهای مختلف از جمله اروپا جریان دارد و علت اصلی پیروزی های اخیر داشتن اتحاد و یک پارچه بودن تمامی اداره های داخلی و خارجی پاکستان است؛ من روابط سیاسی با رهبران کشورهای خارجی را تنها برای منافع کشور و ملت خود استفاده می کنم.

فابیو ماسیمو کاستالدو معاون رئیس پارلمان اروپا نیز طی گفتگو در کنفرانس مشترک مطبوعاتی، با حمایت از موضع پاکستان در رابطه با جنایات هند علیه مظلومین کشمیر، بیان داشت که من معاون رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا نیز هستم ، باتوجه به 70 هزار قربانی پاکستان در مبارزه با تروریسم به ملت، ارتش و دولت پاکستان ادای احترام میکنم . مظالم جاری در کشمیر را به علت ظلم و جنایت علیه زنان و کودکان به هیچ وجه نمی توان نادید گرفت و به نظر من موضع گفتگوی پاکستان برای حل کردن مسئله کشمیر درست است و هند موظف به پایان دادن به جنایات خود است، مردم کشمیر حق آزادی دارند و من در این رابطه در پارلمان اروپا نیز گفتگو خواهم کرد.

وی باعنوان این موضوع که قانون جدید شهروندی هند برخلاف  حقوق بشر است، ابراز داشت که امیدواریم هند درخصوص این لایحه خود تجدید نظر خواهد نمود. همه شهروندان از حقوق اساسی یکسانی برخوردار هستند ، فرانسه و آلمان پس از جنگ های چند صد ساله، اکنون به دوستانی خوب تبدیل شده اند و به نظر من هند باید مسائل خود با پاکستان را از مسیر گفتگو حل کند. وی در پاسخ به سوالی، تلاش های فرماندار ایالت پنجاب در خصوص توسعه جی اس پلاس را افتخاری برای ملت پاکستان عنوان کرد و افزود، محمد سرور در بازدید از پارلمان اروپا نیز تنها درخصوص منافع ملی خود سخن گفت. وی افزود، هرکجا که صحبت از منافع پاکستان و گسترش جی اس پلاس به میان آید، با پاکستان خواهم بود و مطمئنم که جی اس پلاس برای پاکستان گسترش خواهد یافت.

واجد خان عضو پارلمان اروپا نیز طی سخنرانی در کنفرانس مشترک، تلاش های چودری محمد سرور درخصوص جی اس پلاس را قابل قدردانی توصیف کرد و افزود وی در سال 2013 نیز به شدت از پرونده پاکستان در مورد جی اس پلاس در اروپا حمایت کرد و امروز در حال تلاش بیشتر برای کشورش است.  

ارسال نظر

 
1