خبر فوری

 
 
دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل متحد با معاون وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :865290232

10:19 1401/01/04


برچسب ها : پاکستان و اوکراین, پاکستان و سازمان ملل متحد, پاکستان و هند, دبیرکل سازمان ملل متحد, دولت هند, سهیل محمود, معاون دبیر کل سازمان ملل متحد, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, کشمیر هند,

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه روز پنجشنبه با معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه روز پنجشنبه با معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خالد خیری و سهیل محمود در این دیدار در خصوص موضوعات مهم سیاسی و امنیتی منطقه و بین الملل به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار گزارشی از اقدام اخیر هند در شلیک موشک به سوی خاک پاکستان را به معاون دبیرکل سازمان ملل متحد ارائه داد و افزود: این اقدام دهلی نو به معنای نقض صریح و گسترده تمامیت ارضی پاکستان و تجاوز به حریم هوایی پاکستان و همچنین ناتوانی هند در حفظ امنیت و ثبات منطقه تلقی می شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام هند نشان دهنده فعالیت های غیر مسئولانه این کشور در منطقه می باشد، جامعه جهانی باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

سهیل محمود با اشاره به نامه ارسالی وزیر امور خارجه پاکستان به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد: وزیر امور خارجه پاکستان در این نامه خود خواستار انجام تحقیقات مشترک برای دستیابی به حقایق میدانی این اقدام هند شد.

وی همچنین به تشریح اقدامات دولت و ارتش هند در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل این کشور در نقض صریح حقوق بشر و تلاش برای تغییر تناسبت جمعیتی پرداخت و بر لزوم حل منصفانه مسئله کشمیر بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و مطابق با خواست مردم این کشور تاکید ورزید.

دو طرف در ادامه این دیدار در خصوص تحولات اوکراین و اوضاع افغانستان نیز به بحث و رایزنی پرداختند.

ارسال نظر

 
1