خبر فوری

 
دیدار معاون اول رئیس مجلس نمایندگان لیبی با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1483323048

16:50 1401/09/23


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و لیبی, دیدار, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دوجانبه, گفتگو, محمد صادق سنجرانی, معاون اول رئیس مجلس نمایندگان لیبی, همکاری دوجانبه,

فوزی الطاهر النویری معاون اول رئیس مجلس نمایندگان لیبی در راس هیئتی طی سفر به اسلام آباد با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | فوزی الطاهر النویری معاون اول رئیس مجلس نمایندگان لیبی در راس هیئتی طی سفر به اسلام آباد با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه دوجانبه، همکاری های دوجانبه، تسریع در تبادل هیئت های پارلمانی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، محمد صادق سنجرانی بر استحکام روابط پاکستان و لیبی اشاره کرد و گفت: روابط نهادی میان پاکستان و لیبی به تقویت بیشتر روابط دوجانبه کمک خواهد کرد و همکاری های اقتصادی، تجاری، آموزشی و دفاعی میان دو کشور بایستی گسترش یابد.

وی بر ضرورت اجرای توافقنامه سفر بدون روادید میان پاکستان و لیبی تاکید کرد و افزود: لیبی بایستی از ظرفیت نیروی کار جوان پاکستانی در راستای توسعه کشور خود بهره مند گردد.

محمد صادق سنجرانی روابط برادرانه میان پاکستان و لیبی را مبتنی بر ارزش های متقابل و منافع مشترک اقتصادی توصیف کرد و گفت: سفر هیأت عالی‌ رتبه، روابط اقتصادی، تجاری و پارلمانی ، موجب گسترش دامنه همکاری‌های دوجانبه خواهد شد و امید است این سفر پیش‌گام مهمی در ارتقای روابط در سطح عمومی باشد.

وی با دعوت از رئیس جمهور لیبی جهت سفر به پاکستان بیان کرد: ارتقای روابط پارلمانی باعث تقویت حمایت و هماهنگی در بخش های اقتصادی خواهد شد و پاکستان در تلاش است تا با در نظر گرفتن "سیاست توجه به آفریقا" روابط و هماهنگی خود با کشورهای آفریقایی را تقویت نماید.

در همین حال، فوزی الطاهر النویری معاون اول رئیس مجلس نمایندگان لیبی از سفر خود به پاکستان ابراز خرسندی کرد و گفت: لیبی و پاکستان از نظر منابع طبیعی غنی هستند و بدین ترتیب نیازهای متقابل را می توان با استفاده بهینه از منابع طبیعی برآورده نمود.

وی بر ضرورت استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در پاکستان اشاره کرد و افزود: لیبی ارزش بسیاری برای روابط خود با پاکستا قائل است و مشتاق توسعه روابط دوجانبه به ویژه در سطح پارلمانی میان دو کشور می باشد.

فوزی الطاهر النویری در پایان این دیدار از محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان جهت سفر به لیبی دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1