خبر فوری

 
دیدار مشاور ویژه برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در تغذیه مادر و کودک با دکتر عارف علوی
کد خبر :881542884

18:30 1401/06/03


برچسب ها : اسلام آباد, برنامه جهانی غذا, پاکستان و سازمان بهداشت جهانی, پاکستان و سازمان ملل متحد, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, سازمان بهداشت جهانی, گفتگو,

پرنسس سارا زاید مشاور ویژه برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در تغذیه مادر و کودک در راس هیئتی با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پرنسس سارا زاید مشاور ویژه برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در تغذیه مادر و کودک در راس هیئتی با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

دکتر عارف علوی در این دیدار گفت: طرح بی نظیر حمایت از اقشار ضعیف و برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد جهت راه اندازی بزرگترین برنامه ملی کشور برای جلوگیری از کوتاهی قد، برنامه توسعه بی نظیر، همکاری می کنند. هدف اولیه این برنامه 1.5 میلیون زن باردار، مادران شیرده و کودکان ثبت شده در برنامه حمایت از درآمد بی نظیر (BISP) می باشد.

رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر کنترل کوتاهی قد و سوء تغذیه در کودکان، از همه دست اندرکاران، بخش دولتی و خصوصی و سازمان های بین المللی از جمله یونیسف، صندوق جمعیت ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (UNWFP) خواست تا این ابتکار مهم به ویژه 1000 روز اول سلامت مادر و کودک را در طول اثربخشی آنها انجام دهند. و همچنین از حمایت حرفه ای پایدار و نقش متعهدانه قدردانی کرد.

عارف علوی در مورد افزایش جمعیت افزود: با بهبود دسترسی مردم به وسایل پیشگیری از بارداری و امکانات، تخمین زده می شود 10 میلیون حاملگی سالانه در پاکستان 50 درصد کاهش یابد.

رئیس جمهور گفت که توانمندسازی، تعلیم و تربیت زنان برای سلامت زنان و ایجاد خانواده های سالم و کنترل جمعیت ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاعات، ارتباطات و دسترسی برای جلب حمایت تنظیم خانواده، کمپین آگاهی بخشی درباره سرطان سینه را مثال زد که در آن با توجه به راهبرد جامع ارتباط و اطلاع رسانی، تعداد فزاینده ای از زنان به تشخیص و مشاوره زودهنگام این بیماری که برای درمان بیماری ضروری است، تشویق شده اند.

رئیس جمهور پاکستان از تجار سرشناس، زنان برجسته، سیاستمداران و اعضای جامعه مدنی خواست تا نقش خود را در توانمندسازی زنان از نظر اقتصادی و مالی همچنین در ایجاد بهبودهای اساسی در سناریوی اقتصادی کشور ایفا کنند.

وی در پایان این دیدار بیان کرد: اسلام به زنان حق ارث داده و آنها را از نظر مالی توانمند ساخته است اما متأسفانه در پاکستان زنان به نفع اعضای مرد خانواده خود از حقوق خود محروم می شوند.

ارسال نظر

 
1