خبر فوری

 
 
دیدار مشاور امنیت ملی پاکستان با دبیر شورای امنیت ملی قزاقستان در نور سلطان
کد خبر :1905083173

14:21 1400/09/13


برچسب ها : پاکستان و قزاقستان, روابط دفاعی, روابط نظامی, مشاور امنیت ملی پاکستان, معید یوسف,

معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان پس از سفرش به روسیه و دیدار با همتای روس، با حضور در پایتخت قزاقستان با اسیت اسیکیشیف دبیر شورای امنیت ملی کشور دیدار کرد.


نور سلطان: به گزارش راز نیوز| معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان پس از سفرش به روسیه و دیدار با همتای روس، با حضور در پایتخت قزاقستان با اسیت اسیکیشیف دبیر شورای امنیت ملی این کشور دیدار کرد، در این نشست در مورد افغانستان و امور دوجانبه و مهم منطقه ای گفتگو شد.

براساس جزئیات منتشر شده: در این مذاکرات، موضوعات روابط تجاری و اقتصادی، همکاری در بخش دفاع، مبارزه با تروریسم، پیشگیری از مواد مخدر و مناسبات مشترک مورد علاقه، از محور های رایزنی بودند. دکتر معید یوسف در مورد اتصال منطقه ای، انتقال پاکستان به یک اقتصاد ژئوپلیتیکی و اهمیت آسیای مرکزی را در این زمینه برجسته کرد.

همچنین ارتباط هوایی و زمینی میان پاکستان و قزاقستان نیز مورد بررسی قرار گفت و طرفین به ادامه دادن گفتگو ها در این زمینه توافق کردند. دوجانب طی صحبت در زمینه افغانستان ضمن ابراز نگرانی ، بر ضرورت اقدامات فوری جهت کمک به مردم افغانستان به منظور نجات از بحران اقتصادی و انسانی تاکید کردند.

مشاور امنیت ملی پاکستان در این سفر همچنین با نماینده ویژه رئیس جمهور قزاقستان برای همکاری بین المللی و وزیر آموزش و پرورش نیز دیدار کرد. وی از دانشگاه دفاع ملی قزاقستان و اتاق هنرهای نظامی پاکستان نیز بازدید کرد.

ارسال نظر

 
1