خبر فوری

 
 
دیدار مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان با مقامات عالی دولت طالبان
کد خبر :2056671062

14:17 1400/11/11


برچسب ها : امیر خان متقی, پاکستان و افغانستان, دیدار, سرپرست معاونت نخست وزیر افغانستان, سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان, مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان, معید یوسف, ملا عبدالاسلام حنفی, کابل,

منصور خان سفیر پاکستان اعلام کرد: معید یوسف مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان با ملا عبدالاسلام حنفی سرپرست معاونت نخست وزیر و امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.


کابل: به گزارش راز نیوز | منصور خان سفیر پاکستان اعلام کرد: معید یوسف مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان با ملا عبدالاسلام حنفی سرپرست معاونت نخست وزیر و امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

وی افزود: دو طرف طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله گسترش روابط دوجانبه و اوضاع کنونی افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

وی گفت: دو طرف طی این دیدار همچنین در مورد ایجاد مکانیزمی برای هماهنگی در سطح ملی بین پاکستان و افغانستان به منظور گسترش تسهیل رفت و آمد در گذرگاه های مرزی پاکستان و افغانستان و افزایش روند سرعت مذاکرات بین دو کشور به منظور امضای یک توافقنامه تجاری جدید بین پاکستان و افغانستان توافق کردند.

وی در ادامه گفت: موعد قرارداد تجارت ترانزیتی امضا شده بین پاکستان و افغانستان در سال 2010 در تاریخ 23 بهمن سال 99 به پایان رسید اما دو طرف تاکنون به توافقنامه جدیدی دست پیدا نکرده اند.

سفیر پاکستان همچنین گفت: سفر مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان به افغانستان به منظور گفتگو و تبادل نظر بین مقامات پاکستان و افغانستان در مورد پیشنهادات پاکستان برای گسترش روابط تجاری بین دو کشور به منظور برطرف کردن نیازهای انسانی و عبور از چالش های کنونی افغانستان می باشد.

وی سپس گفت: مقامات دو کشور طی این سفر به نتایج خوبی در زمینه تسهیل تجارت و حمایت از بخش اجتماعی رسیده و پاکستان به افغانستان همکاری آموزشی و ظرفیت سازی در زمینه های بهداشت، آموزش، تعاملات بانکی، گمرک، راه آهن و هوانوردی و غیره را پیشنهاد داد.

وی علاوه بر این گفت: مقامات پاکستان و افغانستان برای برای تشکیل کمیته سطح عالی مرزی پاکستان و افانستان توافق کردند. چند روز گذشته یک کلیپ در فضای مجزی منتشر شد که نشان می داد نیروهای طالبان افغانستان در حال برداشتن حصار مرزی در مرز پاکستان و افغانستان بودند.

ارسال نظر

 
1