خبر فوری

 
دیدار مسعود خان با رئیس اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا در واشنگتن
کد خبر :381371055

19:38 1401/07/12


برچسب ها : اتاق بازرگانی, ایالات متحده آمریکا, دیدار, سردار مسعود خان, سفیر پاکستان در آمریکا,

مسعود خان سفیر پاکستان در آمریکا با سوزان کلارک رئیس اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا (USCC) در واشنگتن دیدار و گفتگو کرد.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | مسعود خان سفیر پاکستان در آمریکا با سوزان کلارک رئیس اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا (USCC) در واشنگتن دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، مسعود خان سفیر پاکستان نیز نسبت به ویرانی های ناشی از طوفان در فلوریدا و ایالت های همجوار ابراز تاسف و همدردی کرد و گفت: سرمایه گذاری به موقع در بنای زیرساخت ها جهت مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی نه تنها به امنیت آینده ما بلکه به مبارزه با جابجایی جهانی، بحران های امنیت غذایی و بسیاری از چالش های دیگر ناشی از تغییرات آب و هوایی کمک می کند.

وی بر ضرورت تقویت روابط بخش های خصوصی و حمایت های سیاسی میان دو کشور تاکید کرد و افزود: آمریکا سال ها شریک اصلی اقتصادی و تجاری پاکستان بوده است.

سفیر پاکستان با اشاره به شرکت‌های چند ملیتی فعال آمریکایی در پاکستان، گفت: موقعیت استراتژیک پاکستان، جمعیت جوان آگاه از فناوری، توسعه فوق‌العاده بخش فناوری پاکستان و مناطق ویژه اقتصادی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی را برای شرکت‌های آمریکایی فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه دولت فعلی یک کارگروه ویژه در زمینه فناوری اطلاعات برای ترویج استارت آپ های فناوری تشکیل داده است، گفت: شرکت های آمریکایی می توانند با تولید محصولات خود در پاکستان و صادرات آنها به خاورمیانه، آسیای مرکزی و شمال آفریقا سود و بهره کافی را ببرند.

مسعود خان ضمن درخواست خود از اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا مبنی بر اینکه USCC شرکت های عضو خود را برای سرمایه گذاری در پاکستان تشویق کند، افزود: دولت کنونی گام های مثبتی برای رفع مشکلات پیش روی بخش های خصوصی خارجی و داخلی و ارائه تسهیلات به آنها برمی دارد تا بتوانند زمینه مساعدی را برای گسترش تجارت خود فراهم آورند.

در این میان، رئیس اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا از تلفات جانی و مالی ناشی از سیل های ویرانگر در پاکستان که محصولات کشاورزی و زیرساخت ها را در یک سوم این کشور از بین برده است ابراز تاسف کرد و در امتداد سخنان سفیر پاکستان گفت: پاکستان به دلیل موقعیت استراتژیک منحصر به فرد خود، بهبود وضعیت امنیتی، به ویژه جمعیت جوان آگاه از فناوری، باید مکانی جذاب برای شرکت های آمریکایی باشد.

ارسال نظر

 
1