خبر فوری

 
دیدار مدیرکل بانک توسعه آسیا در آسیای مرکزی و غربی با وزیر ارشد ایالت سند
کد خبر :860404302

15:47 1401/08/05


برچسب ها : بانک توسعه آسیا, پاکستان و بانک توسعه آسیا, دیدار, سند, مدیر بانک توسعه آسیا در آسیای مرکزی و غربی, مراد علی شاه, وزیر ارشد ایالت سند, کراچی, یوجینیو ژوکوف,

یوجنیو ژوکوف مدیرکل بانک توسعه آسیا در آسیای مرکزی و غربی با مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند دیدار و گفتگو کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز | یوجنیو ژوکوف مدیرکل بانک توسعه آسیا در آسیای مرکزی و غربی با مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند دیدار و گفتگو کرد.

وزیر ارشد ایالت سند طی این دیدار گفت که طی سیل اخیر در ایالت سند، بیش از 1 میلیون و 800 هزار خانه ویران شده است و ما به 15 تریلیون روپیه برای بازسازی آن ها نیاز داریم.

وی گفت: بانک جهانی وعده داده است که برای بازسازی خانه های ویران شده سیل زدگان 1 ترلیون و 10 میلیارد روپیه وام خواهد داد. البته ما برای بازسازی خانه های ویران شده نیاز به 15 ترلیون روپیه داریم.

وی برای جبران کمبود بودجه از بانک توسعه آسیایی خواست تا 13 ترلیون و 90 میلیارد روپیه وام بدهد و گفت که اگر بانک توسعه آسیایی این مبلغ وام را به منظور تامین مسکن برای تمام بی خانمان ها به ما پرداخت کند ما از آن ها تشکر خواهیم کرد.

وی گفت: بانک جهانی برای پرداخت 1 ترلیون و 10 میلیارد روپیه به منظور بازسازی خانه های سیل زدگان ایالت سند موافقت کرده است و حکومت ایالت سند با همکاری مردم و بخش خصوصی برای بازسازی خانه های واران شده مردم سیل زده این ایالت، یک شرکت تاسیس کرده است.

مدیرکل بانک توسعه آسیا در آسیای مرکزی و غربی نیز طی این دیدار گفت که ما به حکومت پاکستان وعده دادیم که 475 میلیون دلار وام برای کمک به سیل زدگان پرداخت خواهیم کرد که از این مبلغ 300 میلیون دلار برای بازسازی زیرساخت های ایالت سند هزینه خواهد شد.

وی افزود: برای بازسازی آزاد راه کراچی تا حیدرآباد نیز 100 میلیون دلار از 475 میلیون دلار مذکور به اداره ملی راهداری پرداخت خواهد شد.

وی همچنین گفت: بانک توسعه آسیا همچنین به منظور کاهش آثار تغییرات آب و هوایی طرحی را آغاز خواهد کرد که در حال بررسی توسط ما و اداره برنامه ریزی و توسعه سند است.

ارسال نظر

 
1