خبر فوری

 
 
دیدار مدیر کل بانک توسعه آسیای مرکزی و غربی با وزیر امور اقتصادی پاکستان
کد خبر :414270790

16:59 1400/08/19


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و بانک توسعه آسیا, پنجاب, دیدار, عمر ایوب, مدیر کل بانک آسیای مرکزی و غربی, وزیر امور اقتصادی پاکستان, یوجین ژوکوف,

یوجین زوخوف مدیر کل بانک توسعه آسیای مرکزی و غربی با عمر ایوب وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یوجین زوخوف مدیر کل بانک توسعه آسیای مرکزی و غربی با عمر ایوب وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

مدیر کل بانک توسعه آسیای مرکزی و غربی طی این دیدار گفت: در پنج سال آینده بانک توسعه آسیای مرکزی و غربی در نظر دارد 10 میلیارد دلار اعتبار برای برنامه های توسعه مختلفی مبتنی بر کمبت ها و سیاست ها در زمینه خدمات شهری و مخاطرات طبیعی به پاکستان پرداخت کند.

وی افزود: 700 میلیون دلار اعتبار اضافی توسط بانک توسعه آسیای مرکزی و غربی برای پاکستان به منظور خریداری واکسن کرونا بر اساس APVAX در دسترس می باشد.

وی همچنین از پاکستان برای کمک در خروج ایمن کارکنان بانک توسعه آسیای مرکزی و غربی از خاک افغانستان تقدیر کرد.

علاوه بر این وی از دستور کار اصلاحات دولت پاکستان در روند بهبود وضعیت اقتصادی بیماران کرونا حمایت کرد.

وزیر امور اقتصادی پاکستان نیز طی این دیدار گفت: بهبود خدمات شهری با توجه به شهرنشینی و رشد جمعیت از اولویت های دولت پاکستان است.

وی همچنین بر عزم جدی دولت پاکستان برای بهبود زیرساخت های شهری و خدمات از جمله آب، فاضلاب و حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: بانک توسعه آسیای مرکزی و غربی طی اجرای 32 برنامه توسعه در زمینه های انرژی، حمل و نقل و جاده، کشاورزی و آبیاری، خدمات شهری، آموزش، بهداشت، امنیت اجتماعی و ... 6.4 میلیارد دلار به پاکستان کمک مالی کرده است.

وی افزود: از طریق کمیته ملی هماهنگی، برنامه هایی که با وام های خارجی در حال انجام هستند، عملکرد پروژه های در حال انجام در بخش امور اقتصادی را با رفع موانع عمده ای مانند تاخیر در تملک زمین و مسائل مربوط به ROW، بهبود بخشیده اند.

وی همچنین بیان کرد: وزارت امور اقتصادی پاکستان یک تمرین داخلی را برای حذف پروژه های غیر فعال در تلاش برای هدایت منابع به سمت طرح های پایدارتر راه اندازی کرده است.

وی اطمینان داد که دولت پاکستان در بخش امور اقتصادی، سلول نظارتی اختصاصی اجاد کرده و مدیریت و نظارت پروژه را با سرعت بیشتری بهبود خواهد بخشید.

وی همچنین با تقدیر از حمایت های بانک توسعه آسیای مرکزی و غربی از پاکستان در زمینه های مختلف انرژی، بازار سرمایه، رقابت تجاری، بسیج منابع داخلی و تکمیل اصلاحات ساختاری در حکمرانی، از عزم پاکستان در تکمیل پروژه های در حال اجرا در زمینه های مذکور سخن گفت.

وزیر امور اقتصادی پاکستان همچنین از بانک توسعه آسیای مرکزی و غربی خواست به منظور فراهم کردن امکانات اولیه برای ساکنان منطقه، در منطقه فاتای سابق در زمینه های انرژی، جاده و خدمات شهری همکاری کند.

علاوه بر این وزیر امور اقتصادی پاکستان دریافت کمک های بانک توسعه آسیای مرکزی و غربی برای خریداری واکسن را تایید کرد.

ارسال نظر

 
1