خبر فوری

 
دیدار مدیر کشوری سازمان بین المللی کار با وزیر پاکستانی های مقیم خارج
کد خبر :1333639235

20:06 1401/10/20


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و سازمان ملل متحد, پاکستانی های مقیم خارج, ساجد حسین طوری, سازمان بین المللی کار, شغل, نیروی کار, وزیر امور پاکستانی‌های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی پاکستان,

گیرتونستال مدیر کشوری سازمان بین المللی کار ILO با ساجد حسین طوری وزیر پاکستان برای پاکستانی مقیم خارج و توسعه منابع انسانی دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| گیرتونستال مدیر کشوری سازمان بین المللی کار ILO با ساجد حسین طوری وزیر پاکستان برای پاکستانی مقیم خارج و توسعه منابع انسانی دیدار کرد.

وزیر فدرال پاکستان در این نشست با بیان ضرورت کار برای کارگران درحال فعالیت در مناطق صنعتی، اظهار داشت که برای تضمین بخشیدن به دستیابی کارگران و افراد تحت تکفل آنها به حقوقشان از جمله در زمینه بهداشت و آموزش، کار شود. وی سازمان بین المللی کار را به دلیل حمایت مستمر از این وزارتخانه و مشارکت آن در راه اندازی پروژه های بازسازی سریع زیرساخت ها در ایالات سند و بلوچستان تمجید کرد.

ساجد حسین طوری خاطر نشان ساخت که این پروژه ها نتایج امیدافزونی را نشان داده اند که قابل افزایش هستند، از سازمان خواستار گسترش آنها به سایر نقاط پاکستان هستیم. وزارت طی توافقاتی با چندین کشور چون امارات متحده عربی، کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا در مورد فرآیند استخدام منصفانه و شرایط استخدامی بهتر برای گروه کارگران حرفه ای مذاکره کرده است.

وی به تیم آی ال او گفت که مناطق قبایلی اسبق و مناطق الحاقی در ایالت خیبر پختون خوا دارای نیروی کار زیادی هستند که از مزایای تامین اجتماعی محروم هستند، از طریق مزایای سالمندی کارمندان، وزارت درحال تضمین بخشیدن به ارائه مزایا به کارگران در این مناطق است . وزیر فدرال همچنین در مورد نیاز به ارتقای ایمنی و بهداشت شغلی در بخش معدن صحبت کرد که پتانسیل بالایی برای خطرات و حوادث دارد. وی همچنین در مورد توانمندسازی اقتصادی زنان صحبت کرد و بیان داشت که در هفته های آینده نشست مشترکی با سایر نهادهای سازمان ملل متحد در این زمینه، تشکیل شود.

مدیر کشوری سازمان بین المللی کار گفت که راه اندازی برنامه چهارم کشوری کار شایسته برنامه 5 ساله ای است که به زودی قرار داد آن با پاکستان به امضاء خواهد رسید، این برنامه مشارکت فعلی را مستحکم تر خواهد نمود و فرصت های را برای کار روی اولویت ها فراهم می کند که شامل حمایت وزارتخانه می باشد.

ارسال نظر

 
1