خبر فوری

 
 
دیدار مدیر منطقه ای بانک جهانی برای زیرساخت ها در جنوب آسیا با وزیر اقتصاد پاکستان
کد خبر :1890271677

13:21 1401/08/17


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و بانک جهانی, پنجاب, دیدار, سردار ایاز صادق, مدیر منطقه ای, معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی, وزیر اقتصاد پاکستان,

گوانگزی مدیر منطقه ای بانک جهانی برای زیرساخت ها در جنوب آسیا با سردار ایاز صادق وزیر اقتصاد پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | گوانگزی مدیر منطقه ای بانک جهانی برای زیرساخت ها در جنوب آسیا با سردار ایاز صادق وزیر اقتصاد پاکستان دیدار و گفتگو کرد. دو طرف طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر اقتصاد پاکستان طی این دیدار با استقبال از مدیر منطقه ای بانک جهانی برای زیرساخت ها در جنوب آسیا، از حمایت مداوم بانک جهانی از پاکستان تمجید کرد و گفت که بانک جهانی نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی پاکستان دارد و ما از بانک جهانی برای کمک به سیل زدگان پاکستان تشکر می کنیم.

مدیر منطقه ای بانک جهانی برای زیرساخت ها در جنوب آسیا نیز طی این دیدار از پیشرفت های حاصل شده در پروژه های توسعه ای در پاکستان تمجید کرد و گفت که 54 پروژه به ارزش 13.1 میلیارد دلار با همکاری بانک جهانی در پاکستان در حال انجام هستند که شامل پروژه ها مهمی از جمله احداث زیرساخت ها، جاده ها، خطوط آب رسانی، پروژه های زیرساختی سازگار با آب و هوا و تولید انرژی های تجدید پذیر مقرون به صرفه و پاک می باشند.

وی افزود: پاکستان و بانک جهانی باید به منظور غلبه بر چالش های کلان اقتصادی و تولید گسترده انرژی های تجدید پذیر برای توسعه بلند مدت این کشور، با یکدیگر همکاری کنند. بانک جهانی علاوه بر تولید انرژی های تجدید پذیر در پاکستان، به منظور کمک به کاهش تقاضای انرژی در این کشور، توجه ویژه ای به فعالیت هایی که موجب صرفه جویی در انرژی می شوند، کرده است.

وزیر اقتصاد پاکستان سپس طی این دیدار از همکاری کامل وزارت اقتصاد پاکستان و فراهم کردن امکانات برای تیم بانک جهانی در پاکستان به مدیر منطقه ای بانک جهانی برای زیرساخت ها در جنوب آسیا اطمینان داد. وی همچنین اطمینان داد که به طور مؤثر بودجه بانک جهانی را تخصیص خواهد داد.  

وزیر اقتصاد پاکستان همچنین طی این دیدار وی را از نظارت دقیق بر تکمیل پروژه های خارجی از طریق برگزاری نشست های مداوم کمیته ملی هماهنگی برای پروژه های خارجی و نشست های کمیته راهبردی برای هماهنگی کمک های بین المللی برای فعالیت های امدادی سیل، آگاه کرد.

وی همچنین طی این دیدار گفت که وزارت اقتصاد به منظور سرعت بخشیدن به اجرا، توزیع و پیشرفت پروژه ها، توجه خود را معطوف به پروژه هایی که تاخیر زیادی در بهره برداری آن ها ایجاد شده، کرده است.

وی از وزارت قانون گذاری پاکستان نیز خواست تا برای سرعت بخشیدن به تصویب توافقنامه ها با شرکای توسعه ای پاکستان، کمک کنند تا بتوان تصویب توافقنامه ها را آسان تر کرد.

ارسال نظر

 
1