خبر فوری

 
دیدار مدیر ماموریت آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده در پاکستان با چوهدری پرویز الهی در لاهور
کد خبر :1233800466

16:10 1401/09/02


برچسب ها : چودری پرویز الهی, روابط دوجانبه, مدیر آژانس توسعه بین المللی آمریکا در پاکستان, همکاری دوجانبه, وزیر ارشد ایالت پنجاب,

رید ایسلی مدیر ماموریت آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده در پاکستان (USAID) با چوهدری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب با حضور مقامات ایالتی در لاهور دیدار و گفتگو کرد.


 

لاهور: به گزارش راز نیوز | رید ایسلی مدیر ماموریت آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده در پاکستان (USAID) با چوهدری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب با حضور مقامات ایالتی در لاهور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه دو جانبه از جمله ارتقای همکاری ها در زمینه های فناوری اطلاعات، کشاورزی، مدیریت آب، انرژی، آموزش و بهداشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه هر دو طرف بر ضرورت توسعه روابط میان آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده و پاکستان تاکید کردند و USAID از حمایت خود در زمینه های انرژی و ساخت سد اطمینان حاصل کرد.

در همین حال، چوهدری پرویز الهی ضمن استقبال از رید ایسلی بیان کرد: آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده بهترین شریک توسعه ای دولت پنجاب بشمار می آید.

وی افزود: برنامه اصلاحات آموزشی در دوره قبل مورد تحسین جهانی قرار گرفت و اکنون سطح آموزشی را تا فارغ التحصیلی رایگان نموده ایم، همچنین برنامه مدیریت آب در سال 2002 آغاز گردید اما تاکنون هیچ گونه اقدامی از سوی دولت های بعد در این زمینه صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: در دوره قبل پروژه ای در خصوص احداث سد در جریان قرار گرفت در حالی که این پروژه در دولت فعلی قربانی سیاست شد اما با این حال، پروژه ساخت سدها را از سر خواهیم گرفت و ساخت سدهای کوچک علاوه بر تامین برق ارزان، آب کشاورزان را نیز فراهم خواهد آورد همچنین قرارداد خواهر خواندگی میان پاکستان و کالیفرنیا منجر به توسعه روابط دوجانبه خواهد شد

در ادامه این دیدار، رید ایسلی مدیر ماموریت آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده در پاکستان (USAID) خطاب به وزیر ارشد ایالت پنجاب گفت: ما همکاری و حمایت های خود را در زمینه های مختلف از جملعه رشد ایالت پنجاب توسعه خواهیم بخشید.

ارسال نظر

 
1