خبر فوری

 
 
دیدار مدیر اداره توسعه بین‌ المللی آمریکا با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1602568345

12:51 1401/06/19


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, پنجاب, دیدار, سامانتا پاور, شهباز شریف, مدیر اداره توسعه بین‌ المللی آمریکا, نخست وزیر پاکستان,

سامانتا پاور مدیر اداره توسعه بین‌ المللی آمریکا که برای تخمین زدن میزان خسارات وارد شده طی سیل به پاکستان سفر کرده است، به همراه هیئتی با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سامانتا پاور مدیر اداره توسعه بین‌ المللی آمریکا که برای تخمین زدن میزان خسارات وارد شده طی سیل به پاکستان سفر کرده است، به همراه هیئتی با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر پاکستان طی این دیدار از کمک های آمریکا برای سیل زدگان پاکستان تشکر کرد. وی گفت که این هیئت آمریکایی زمانی به پاکستان سفر کرده که کشور در حال مقابله با خسارات ناشی از وقوع سیل ویرانگر است. سفر هیئت آمریکایی به پاکستان در این زمان، ابراز همبستگی با مردم پاکستان است.

وی طی این دیدار هیئت آمریکایی را از میزان خسارات وارد شده به پاکستان طی سیل آگاه کرد و گفت که وقوع سیل در پاکستان موجب جان باختن بیش از 1300 نفر، بی خانمان شدن 33 میلیون نفر، نابود شدن 4 میلیون هکتار زمین کشاورزی، تلف شدن 800 هزار دام، ویران شدن روستاها، از بین رفتن کسب و کار مردم و وارد شدن خسارت شدید به زیرساخت های پاکستان شده است.

دولت پاکستان در حال انجام تمام اقدامات لازم برای امداد و نجات سیل زدگان می باشد. پیش بینی ناامنی غذایی و توانبخشی سیل زدگان از چالش های مهم پاکستان پس از وقوع سیل است.

وی افزود: پاکستان توانایی مقابله با آثار سیل اخیر را در کوتاه مدت و بلند مدت ندارد. پاکستان نیازمند همکاری، همبستگی و کمک های مداوم بین المللی بوده و لازم است که آمریکا برای اقدام جامعه بین المللی، به پاکستان کمک و از آن حمایت کند.

وی بر این موضوع تاکید کرد که پاکستان با در نظر گرفتن تغییرات آب و هوایی، برای احیا و بازسازی زیرساخت های کشور اقدام خواهد کرد. پاکستان برای انجام این اقدامات نیازمند تخصص بین المللی، کمک های فنی، بودجه و تامین مالی برای پیش بینی تغییرات آب و هوایی است.

وی همچنین طی این دیدار گفت: تغییرات آب وهوایی چالش مشترک تمام انسان ها بوده و لزوم تلاش جمعی در این زمینه احساس می شود.

مدیر اداره توسعه بین‌ المللی آمریکا نیز طی این دیدار با ابراز تاسف و تسلیت به خانواده های جان باختگان طی سیل پاکستان، گفت که اداره توسعه بین‌ المللی آمریکا 20 میلیون دلار دیگر به پاکستان کمک مالی خواهد کرد. با احتساب این رقم، کمک های مالی به پاکستان به 51 میلیون دلار خواهد رسید.

وی متعهد شد که دولت آمریکا در این مشکلات و شرایط سخت، با پاکستان همکاری خواهد کرد. نخست وزیر پاکستان نیز از اعطای کمک های مالی به سیل زدگان از دولت آمریکا تشکر کرد و گفت که پس از اتمام مرحله امداد و نجات، بازسازی زیرساخت های کشور یک چالش بزرگ خواهد بود و پاکستان در این زمینه منتظر کمک های بین المللی است.

ارسال نظر

 
1