خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مدیر اجرایی دفتر مدیریت تحول وزارت دفاع عربستان سعودی روز چهارشنبه با فرمانده نیروی هوایی پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر سمیر عبدالعزیز الطبیب مدیر اجرایی دفتر مدیریت تحویل وزارت دفاع عربستان سعودی روز گذشته با حضور در مقر فرماندهی نیروی هوایی پاکستان با ارتشبد ظهیر احمد بابر سدهو فرمانده نیروی هوایی پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه و توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان اسلام آباد و ریاض به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گفته سخنگوی نیروی هوایی پاکستان، دکتر سمیر عبدالعزیز الطبیب در این دیدار از پیشرفت‌های نیروی هوایی پاکستان در زمینه صنعت هوایی و دستیابی به خودکفایی در این زمینه و نیز تلاش‌ها و زحمات پاکستان در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تمجید نمود.

ارتشبد ظهیر احمد بابر سدهو در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و عربستان سعودی دارای روابط دیرینه مبتنی بر ارزش‌های مشترک فرهنگی، مذهبی و تاریخی هستند که نشان دهنده عمق روابط مستحکم میان دو کشور است.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های فضایی، جنگ الکترونیک، سایبری و فناوری‌های خاص همراه با هوش مصنوعی، محیط نظامی سنتی را دگرگون نموده است و نیروی هوایی پاکستان کاملاً بر روی دستیابی و توسعه این فناوری‌ها متمرکز است.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار نسبت به توسعه روابط نظامی و همکاری‌های دوجانبه به ویژه در زمینه‌های آموزشی و عملیاتی توافق نمودند.

 

ارسال نظر

 
1