خبر فوری

 
دیدار محمد شهباز شریف با وزیر بازرگانی ترکیه طی سفر به آنکارا
کد خبر :1012186085

19:58 1401/03/11


برچسب ها : آنکارا, پاکستان و ترکیه, دیدار, گفتگو, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی سفر به ترکیه با دکتر مهمت موش وزیر بازرگانی این کشور در آنکارا پایتخت ترکیه دیدار و گفتگو کرد.


 

آنکارا: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی سفر به ترکیه با دکتر مهمت موش وزیر بازرگانی این کشور در آنکارا پایتخت ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، نخست وزیر پاکستان بر اهمیت توسعه بیشتر روابط اقتصادی پاکستان و ترکیه همچنین استفاده از پتانسیل گسترده تجارت، بازرگانی و سرمایه گذاری در پاکستان تاکید کرد.

محمد شهباز شریف بیان کرد که هدف از سفر وی به ترکیه، تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری و ارتقای تبادلات هیئت تجاری با ترکیه می باشد.

وی بر لزوم تقویت تجارت دوجانبه و اهمیت نهایی شدن زودهنگام توافقنامه تجارت کالا میان پاکستان و ترکیه به این دلیل که فرصت های جدیدی را پیرامون تقویت تجارت دوجانبه در زمینه های مختلف و به نفع هر دو اقتصاد فراهم می آورد، تاکید کرد.

وی افزود: پروژه های ارتباطی میان پاکستان و ترکیه، به ویژه قطار باری اسلام آباد-تهران-استانبول (ITI) فرصت های بیشتری را برای بازرگانان هر دو کشور فراهم می سازد تا فعالیت های تجاری را به صورت کارآمد و سریع پیش ببرند.

وی در ادامه تاکید کرد که جامعه تجاری دو کشور بایستی شبکه های خود را تقویت کرده و فرصت های جدید برای سرمایه گذاری مشترک را کشف کنند.

همچنین در این نشست توافق شد که یک کارگروه مشترک با همکاری وزارت بازرگانی ترکیه و وزارت بازرگانی پاکستان جهت توسعه یک نقشه راه جامع برای پوشش موضوعات تجاری دوجانبه از جمله لجستیک، بانکداری، گمرک و کشاورزی تشکیل شود.

و در پایان، دکتر مهمت موش وزیر بازرگانی ترکیه با نخست وزیر در مورد تحقق پتانسیل واقعی تجارت میان دو کشور موافقت کرد و از همکاری کامل در این زمینه اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1