خبر فوری

 
 
دیدار قریشی و لاوروف در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در مسکو
کد خبر :1699396229

13:44 1399/06/21


برچسب ها : پاکستان و روسیه, سرگئی لاوروف, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه روسیه,

شاه محمود قریشی و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه پاکستان و روسیه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای درباره تقویت مناسبات دوجانبه، گسترش همکاری ها و دیگر موضوعات منطقه ای و بین الملل به بحث و تبادل نظر پرداختند.


 

مسکو: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه پاکستان و روسیه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای درباره تقویت مناسبات دوجانبه، گسترش همکاری ها و دیگر موضوعات منطقه ای و بین الملل به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزرای امور خارجه پاکستان و روسیه در جریان گفتگو با یکدیگر به بررسی مسائل مختلف دوجانبه و اوضاع جهانی به ویژه وضعیت ویروس کووید-19 پرداختند.

دو طرف همچنین در زمینه گسترش همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف به ویژه بخش انرژی، اقتصاد و تجارت دوجانبه به توافق رسیدند.

دو طرف در ادامه رایزنی ها در خصوص موضوع صلح افغانستان و پیشرفت های صورت گرفته در این زمینه نیز بحث و گفتگو نمودند، شاه محمود قریشی همتای روسیه ای خود را از نقش مثبت و موثر پاکستان در زمینه پیشبرد روند صلح افغانستان آگاه ساخت و حمایت خود از برپایی صلح به سرپرستی رهبران افغان را اعلام نمود.

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشاپیش حضور پاکستان در رزمایش نظامی قفقاز که قرار است اواخر ماه جاری در روسیه برگزار گردد را خوش آمد گفت.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در جریان این دیدار بر همکاری های مشترک میان اسلام آباد و مسکو جهت توسعه منطقه و ایجاد یک بستر مشارکت طولانی و چند جانبه میان دو کشور تاکید نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله کشمیر اقدام هند مبنی بر الحاق کشمیر به اراضی هند و تلاش برای تغییر ساختار جغرافیائی و جمعیتی را بر خلاف قوانین بین المللی و نگران کننده توصیف نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان در پایان این دیدار از همتای روسیه ای خود برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد که توسط سرگئی لاوروف مورد پذیرش قرار گرفت.

 

ارسال نظر

 
1