خبر فوری

 
دیدار قریشی با وزرای امور خارجه قطر و آرژانتین
کد خبر :2124237588

14:44 1398/07/04


برچسب ها : شاه محمود قریشی, نیویورک, وزیر امور خارجه آرژانتین, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه قطر,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در نیویورک با وزرای امور خارجه کشورهای قطر و آرژانتین دیدار کرد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در نیویورک با وزرای امور خارجه کشورهای قطر و آرژانتین دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزرای امور خارجه کشورهای پاکستان و قطر در این دیدار به بررسی موضوع کشمیر، گسترش مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و دوحه و دیگر موضوعات منطقه پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با همتای قطری خود اظهار داشت: دولت هند از 52 روز گذشته مردم منطقه کشمیر را در خانه هایشان حبس کرده است و ادامه این وضعیت باعث کاهش چشمگیر حجم ذخایر غذایی و دارویی در این منطقه شده و این منطقه در وضعیت بسیار بحرانی و وخیم به سر می برد.

وی افزود: مسلمانان کشمیر، چشم امید به سران کشورهای اسلامی دوخته اند و کشورهای دنیا به ویژه مسلمان باید در این زمینه وارد عمل شوند.

دو طرف همچنین به بررسی موضوع صلح در افغانستان پرداختند و بر حل صلح آمیز بحران افغانستان از طریق راه حل سیاسی و گفتگو تاکید کردند، شاه محمود قریشی در این باره خاطرنشان کرد: پاکستان از صمیم قلب برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان تلاش نمود، توسعه و امنیت منطقه نیازمند ایجاد امنیت در افغانستان خواهد بود.

وزرای امور خارجه پاکستان و قطر در پایان بر ادامه روابط دیپلماتیک میان دو کشور جهت امنیت و ثبات منطقه تاکید نمودند.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با همتای آرژانتینی خود نیز دیدار نمود، دو طرف در این دیدار در خصوص بحران کشمیر و دیگر موضوعات منطقه و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

قریشی در این دیدار اظهار داشت: پاکستان و آرژانتین دارای مواضع مشترکی در قبال موضوعات مختلف هستند و اشتراک نظر دو کشور در زمینه برنامه های اصلاحی سازمان ملل متحد نمونه ای از این مورد می باشد.

وی در ادامه با در میان گذاشتن آخرین وضعیت منطقه کشمیر خاطرنشان کرد: موضوع کشمیر یک مسئله دیرینه و از جمله چالش های پیش روی سازمان ملل طی سال های متمادی گذشته می باشد، اقدام هند مبنی بر اعمال حکومت نظامی در منطقه کشمیر و ادامه آن در پنجاه و دومین روز خود مخالفت صریح با قوانین بین المللی می باشد.

قریشی گفت: هند با هدف تغییر ساختار جمعیتی منطقه کشمیر در حال سرکوب مردم کشمیر است و اکنون چشم مردم این منطقه به جامعه جهانی دوخته شده است.

ارسال نظر

 
1