خبر فوری

 
 
دیدار فرمانده کل ارتش پاکستان با وزیر دفاع چین
کد خبر :5486983

12:38 1401/06/28


برچسب ها : پاکستان و چین, پکن, دیدار, ژنرال قمر جاوید باجوا, سفر, فرمانده کل ارتش پاکستان, وزیر دفاع چین, وی فنگه,

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ارتش پاکستان طی سفر 2 روزه خود به چین با وی فنگه وزیر دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرد.


پکن: به گزارش راز نیوز | ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ارتش پاکستان طی سفر 2 روزه خود به چین با وی فنگه وزیر دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف در مور موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر دفاع چین طی این دیدار از فرمانده کل ارتش پاکستان برای ایجاد محیطی امن به منظور اجرای پروژه سی پک و اقدامات پاکستان برای ایجاد ثبات در منطقه تشکر کرد و گفت که همکاری نظامی پاکستان و چین، رکن مهم روابط دوجانبه بین دو کشور می باشد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از روند اجرای پروژه سی پک، برای تکمیل به موقع آن ابراز امیدواری کرد. وی از عملیات های امداد و نجات نیروهای ارتش پاکستان در مناطق سیل زده این کشور نیز تمجید کرد.

فرمانده کل ارتش پاکستان نیز از احساسات وزیر دفاع چین نسبت به پاکستان و تداوم حمایت چین از این کشور تشکر کرد.

وزیر دفاع چین سپس گفت: چین برای روابط خود با پاکستان اهمیت ویژه ای قائل بوده و خواستار افزایش روابط خود با این کشور است. هدف توسعه پروژه سی پک فراهم کردن مزایا و رفاه بیشتر برای مردم چین و پاکستان است. همکاری نظامی پاکستان و چین، رکن مهم روابط دوجانبه بین دو کشور می باشد.

دولت چین اعلام کرده است که به پاکستان 300 میلیون یوان کمک مالی خواهد کرد. ارتش آزادی بخش خلق چین نیز به پاکستان 100 میلیون یوان کمک می کند. مجموع ارزش کمک های مالی چین به پاکستان به 500 میلیون یوان می رسد. این مقدار کمک مالی، ارزشی برابر با 15 میلیارد و 800 میلیون روپیه دارد.

مقدار زیادی از این کمک مالی با تلاش های فرمانده کل ارتش پاکستان طی سفر دو روزه اش به چین بدست آمده است.

ارسال نظر

 
1