خبر فوری

 
 
دیدار فرمانده کل ارتش پاکستان با وزیر دفاع آمریکا و مقامات عالی این کشور
کد خبر :42157807

11:10 1401/07/13


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, جیک سالیوان, دیدار, ژنرال قمر جاوید باجوا, سفر, فرمانده کل ارتش پاکستان, لوید آستین, مشاور امنیت ملی آمریکا, معاون وزیر امور خارجه آمریکا, واشنگتن, وزیر دفاع آمریکا, وندی شرمن,

اداره روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد: ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ارتش پاکستان طی سفر به آمریکا با لوید آستین وزیر دفاع و دیگر مقامات عالی این کشور دیدار و گفتگو کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | اداره روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد: ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ارتش پاکستان طی سفر به آمریکا با لوید آستین وزیر دفاع و دیگر مقامات عالی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی علاوه بر دیدار با وزیر دفاع آمریکا، با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

این اداره اعلام کرد: فرمانده کل ارتش پاکستان طی دیدار با وزیر دفاع و دیگر مقامات عالی آمریکا، از کمک های این کشور به سیل زدگان پاکستان تشکر کرد. و گفت که یک سوم مساحت پاکستان تحت تاثیر سیل اخیر قرار گرفته است و صدها هزار نفر بی خانمان شده اند. طی این سیل بیش از 1700 نفر نیز جان باخته اند.

این اداره همچنین اعلام کرد: فرمانده کل ارتش پاکستان طی دیدار با وزیر دفاع و مقامات عالی آمریکا، از وقوع طوفان در ایالت فلوریدای آمریکا ابراز تاسف کرد و گفت که پاکستان خسارات مالی و رنج وارد شده به قربانیان این طوفان را درک می کند.

فرمانده کل ارتش پاکستان پیش از این دیدار در ضیافتی که توسط سفارت پاکستان در آمریکا برگزار شده بود، سخنرانی کرد و گفت که ارتش پاکستان از سیاست داخلی کشور فاصله گرفته است و بر این تصمیم پایبند خواهد ماند.

وی در این ضیافت موضع خود را تکرار کرد و گفت که او 2 ماه دیگر پس از پایان دومین دور خدمت خود به عنوان فرمانده کل ارتش پاکستان، بازنشسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که پس از استعفای پرویز مشرف فرمانده (بازنشسته) کل ارتش پاکستان در سال 2008، تا کنون به ظاهر حکومت های انتخاب شده با رای مردم قدرت را در پاکستان به دست گرفته اند اما دخالت و نفوذ ارتش پاکستان در امور سیاسی و تصمیمات ملی این کشور، یک موضوع مخفی نیست.

پس از استقلال پاکستان در سال 1947، ارتش پاکستان در بیش از نیمی از تاریخ 75 ساله پاکستان، بر این کشور حکومت کرده است.

ارسال نظر

 
1