خبر فوری

 
 
دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش سریلانکا با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :899565590

15:35 1400/12/03


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و سریلانکا, پنجاب, دریاسالار نیشانتا اولگتان, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, فرمانده نیروی دریایی ارتش سریلانکا,

دریاسالار نیشانتا اولگتان فرمانده نیروی دریایی ارتش سریلانکا با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دریاسالار نیشانتا اولگتان فرمانده نیروی دریایی ارتش سریلانکا با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور پاکستان طی این دیدار ظلم های غیر قانونی ارتش هند به مردم کشمیر را برجسته کرده و گفت: ظلم و ستم به اقلیت ها در هند موجب نگرانی بوده و دولت هند آن ها را نادیده می گیرد.

وی افزود: پاکستان برای روابط خود با سریلانکا اهمیت ویژه ای قائل بوده و خواستار همکاری دوجانبه در تمام بخش ها بین دو کشور می باشد. وی همچنین طی این دیدار بر لزوم گسترش همکاری های دوجانبه در بخش های گردشگری، فرهنگی و دفاعی تاکید کرد .

وی علاوه بر این با استقبال از فرمانده نیروی دریایی ارتش سریلانکا گفت: روابط بین پاکستان و سریلانکا در بهترین حالت بوده و این روابط باید به منظور دستیابی به منافع مشترک تقویت شود.

وی بیان کرد: دو کشور دارای ظرفیت بالایی برای توسعه همکاری های فرهنگی و گردشگری مذهبی دارا می باشند زیرا بسیاری از اماکن بودائیسم در پاکستان قرار داشته و لازم است راهبان بودایی برای بازدید از اماکن مذهبی بودائیسم در پاکستان تشویق شوند.

وی همچنین با محکوم کردن سانحه سیالکوت، برای قتل فجیع یک شهروند سریلانکایی در پاکستان ابراز تاسف کرد و گفت که دولت پاکستان علیه متهمان این سانحه اقدام فوری انجام داد.

وی علاوه بر این طی این دیدار اهمیت کریدور اقتصادی چین و پاکستان و بندر گوادر را برجسته کرده و گفت که این امر موجب گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری بین پاکستان و کشورهای آسیای مرکزی شده و باعث شکوفایی اقتصاد منطقه می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش سریلانکا نیز طی این دیدار از دولت پاکستان برای حمایت از سریلانکا در شرایط سخت تشکر کرده و از اقدامات دولت پاکستان علیه متهمان قتل فجیع شهروند سریلانکایی تمجید کرد. وی در پایان بر لزوم گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1