خبر فوری

 
دیدار فرمانده نظامی ناتو با رهبران طالبان در دوحه،جزئیات این دیدار منتشر شد
کد خبر :577550778

21:20 1399/01/23


برچسب ها : آمریکا و افغانستان, ارتش, رھبران, ستاد فرماندهی, طالبان,

فرمانده کل نظامی ناتو در افغانستان ژنرال آستن ایس میلار با رهبرحزب طالبان در دوحه دیدار کرد جزئیات این دیدار نیز در رسانه ها منتشر شد


 

 

دوحه: به گزارش راز نیوز| فرمانده کل نظامی آمریکا در افغانستان ژنرال آستن ایس میلار با سران حزب طالبان در دوحه دیدار و گفتگو کرد۔

در این دیدار در در باره کاهش خشونت دو طرفه و حمله به قرارگاه آمریکا در افغانستان و همچنین در باره آزادی زندانیان طالبان گفتگو صورت گرفت۔

 

از جانب دیگر در اثر حلمات هوایی ارتش ملی افغانستان 3 تن از اعضای طالبان کشته و 4 نفر زخمی شدند۔

 

به گفته یکی از خبرگزاری های بین المللی سخنگوی ارتش آمریکا سرهنگ سونی لیگت اظهار داشت که این دیدار بخشی از توافق نامه شبکه نظامی بود در این ملاقات هر دو طرف در باره کاهش خشونت به گفتگو پرداختند۔

 

 

همچنین حزب طالبان نیز برگزار شدن این دیدار را تائید کرده و در صفحه توئیتر طالبان آمده بود که موضوع  این دیداردرباره نقض غرض و رعایت نمودن توافق نامه بود۔

 

همچنین طبق توافق و امضاء هر دو طرف در تاریخ 29 فوریه که در دوحه صورت گرفته بود طالبان نباید مراکزو پایگاه های آمریاک را در افغانستان مورد هدف قرار می داد همچنین آزادی 5 هزار تن از نیروهای طالبان نیز بخشی از این توافق نامه بود۔

 

نا گفته نماند که در افغانستان جنوبی در منطقه زابل در اثر حملات هوایی ارتش ملی افغانستان نیز 3 تن از اعضای حزب طالبان کشته و 4 نفر زخمی شدند این خبر را سخنگوی ارتش افغانستان در روز شنبه در یک کانفرانس خبر اعلام کرد طبق جزئیات، این عملیات یک هشدار احتیاطی برای شبه نظامیان طالبان می باشد از سوی دیگر حزب طالبان نیز قصد حمله به ایستگاهای ارتش را دارد همچنین به گفته منابع در اثر این حملات هوایی توسط ارتش ملی افغانستان یکی از فرماندهان حزب طالبان ملا ابرار نیز کشته شده است ولی حزب طالبان هنور در این خصوص هیچ خبری را منتشر نکرده است۔

ارسال نظر

 
1