خبر فوری

 
 
دیدار فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه با ژنرال زبیر محمود حیات
کد خبر :1100693875

10:11 1398/01/31


برچسب ها : ارتش ترکیه, امور دفاعی, پاکستان و ترکیه, ژنرال زبیر محمود حیات,

، ژنرال متین گروک فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه با حضور در مقر مرکزی ارتش پاکستان با ژنرال زبیر محمود حیات فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار کرد.


 

راولپندی: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دیلی پاکستان، ژنرال متین گروک فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه با حضور در مقر مرکزی ارتش پاکستان با ژنرال زبیر محمود حیات فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار کرد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی بخش روابط عمومی ارتش پاکستان(ISPR) دو طرف در این دیدار به بررسی فرصت ها برای گسترش همکاری در زمینه های دفاعی و امنیتی پرداختند.

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در این دیدار با تمجید از مهارت های نیروهای نظامی پاکستان، اقدامات ارتش پاکستان در مبارزه با تروریسم را قابل تحسین خواند.

همچنین چهاردهمین نشست مشترک سه روزه میان مقامات بلندپایه ارتش پاکستان و ترکیه در راولپندی برگزار گردید.

در این نشست ریاست هیئت پاکستانی را ژنرال اکرام الحق سپهبد بازنشسته ارتش و معاون وزیر دفاع پاکستان بر عهده داشت و ریاست هیئت ترکیه نیز بر عهده سپهبد متین گورک جانشین فرمانده ارتش ترکیه بود، دو طرف در این نشست به رایزنی در خصوص گسترش همکاری ها در بخش امنیتی و دفاعی پرداختند.

سپهبد متین گورک پیش از این نشست با ژنرال اکرام الحق معاون وزیر دفاع پاکستان دیدار کرد، در این دیدار دو طرف درباره ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری های دوجانبه به گفتگو پرداختند و علاوه بر آن درباره دیگر موضوعات منطقه از جمله مبارزه با تروریسم، صلح افغانستان و مسائل خاورمیانه بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظر

 
1