خبر فوری

 
 
دیدار فرستاده ویژه چین برای افغانستان با معاون وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1281077485

11:25 1401/04/28


برچسب ها : پاکستان و چین, دیدار, سهیل محمود, معاون وزیر امور خارجه پاکستان,

یو دیائو وینگ فرستاده ویژه چین برای افغانستان با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یو دیائو وینگ فرستاده ویژه چین برای افغانستان با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان و کمک های انسان دوستانه پاکستان و چین به افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

معاون وزیر امور خارجه پاکستان طی این دیدار گفت: پاکستان خواستار افغانستانی ایمن، باثبات، مرفه و یکپارچه می باشد.

وی با اشاره به کمک های انسان دوستانه پاکستان به افغانستان در زلزله اخیر این کشور، برای احیای ذخایر خارجی افغانستان و کاهش مشکلات اقتصادی مردم این کشور و ایجاد یک اقتصاد پایدار در آن بر اهمیت تسهیل عملیات بانکی تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت آموزش دختران، برآورده شدن انتظارات جامعه جهانی از سوی افغانستان برای اقدامات موثر ضد تروریسم و احترام به حقوق همه ی مردم افغانستان تاکید کرده و گفت که جامعه جهانی نیز نباید به خاطر حوادث مختلف در جهان از وضعیت وخیم افغانستان غافل شود.

وی سپس بر ادامه ی گفتگوهای سازنده و همکاری عملی با دولت موقت افغانستان، بر نقش اساسی پلتفرم هایی مانند تروئیکا پلاس و 6 کشور همسایه افغانستان در دستیابی به اهداف مشترک تاکید کرد.

فرستاده ویژه چین برای افغانستان نیز طی این دیدار از نقش مهم و سازنده پاکستان در افغانستان تمجید کرد و در پایان دو طرف اعلام کردند که تنها افغانستانی صلح آمیز، پایدار و یکپارچه می تواند نقشی اساسی در تقویت تجارت و ارتباطات منطقه ای ایفا کند.

فرستاده ویژه چین برای افغانستان پیش از این دیدار با محمد صادق نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان و سفیر سابق این کشور در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

ارسال نظر

 
1