خبر فوری

 
 
دیدار عمران خان و رئیس جمهور ازبکستان در شهر دوشنبه تاجیکستان
کد خبر :1986375711

15:26 1400/06/26


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری شانگهای, پاکستان و ازبکستان, تاجیکستان, دوشنبه, دیدار, رئیس جمهور ازبکستان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با شوکت مرزایوف رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.


 

دوشنبه: به گزارش راز نیوز | عمران خان نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با شوکت مرزایوف رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، همکاری های دوجانبه ، روابط دو جانبه، تجاری، اقتصادی، مسائل منطقه ای و جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عمران خان نخست وزیر پاکستان بر اجرای توافقنامه تجارت ترانزیتی ازبکستان و پاکستان، تقویت همکاری های دفاعی و امنیتی و همکاری در آموزش ، گردشگری ، فرهنگ و دیگر زمینه ها و همچنین بر اهمیت تسریع در نهایی شدن معاهده PTA تاکید کرد.

عمران خان بر حمایت کامل پاکستان از پروژه راه آهن ترانس افغان تأکید کرده و از به کارگیری تمام نیروی خود در راستای تکمیل زودهنگام این پروژه اطمینان داد.

وی افزود: پس از اتمام این پروژه، به طور موثر کشورهای آسیای میانه از طریق بنادر گوادر و کراچی به جهان متصل خواهند شد. وی همچنین بر جاری بودن تلاش های پاکستان در راستای افغانستان صلح آمیز، با ثبات و مرفه اطمینان بخشید.

وی از رئیس جمهور ازبکستان بدلیل حمایت از تلاش های پاکستان در راستای ادغام همسایگان نزدیک افغانستان برای رویکردی منسجم تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: جامعه بین المللی باید در گفتگوهای مثبت با افغانستان برای رسیدگی به بحران انسانی و وضعیت اقتصادی در افغانستان مشارکت داشته باشد.

طی این دیدار دو طرف توافق کردند که رایزنی های نزدیک را برای پیشبرد این روند ادامه دهند و در پایان نخست وزیر پاکستان، رئیس جمهور ازبکستان را برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1