خبر فوری

 
 
دیدار عمران خان و دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد
کد خبر :110905486

09:21 1398/11/02


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, داووس, دونالد ترامپ, رئیس جمهور آمریکا, سوئیس, عمران خان, مجمع جهانی اقتصاد, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان و دونالد ترامپ در حاشیه پنجاهمین نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد معروف به نشست داووس با یکدیگر دیدار کردند.


 

داووس: به گزارش راز نیوز| عمران خان و دونالد ترامپ در حاشیه پنجاهمین  نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد معروف به نشست داووس با یکدیگر دیدار کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان نخست وزیر پاکستان پیش از دیدار با رئیس جمهور آمریکا در نشست مشترک خبری با اهالی رسانه با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: پاکستان خواهان صلح و ثبات در منطقه است و برای تثبیت آن در منطقه به تلاش های خود ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه پاکستان و آمریکا موضع مشترکی در قبال مسئله افغانستان دارند گفت: با رئیس جمهور آمریکا در خصوص مسئله افغانستان نیز گفتگو خواهم داشت، ما خواهان ایجاد امنیت در افغانستان و مذاکرات بین افغان جهت رفع ابهامات و اختلافات در این کشور هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اختلافات با هند بزرگترین مسئله پیش روی پاکستان است و ما امیدواریم آمریکا جهت حل این اختلافات نقش خود را ایفا نماید زیرا هیچ کشور دیگری قادر به حل اختلافات ما با هند نخواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در گفتگو با خبرنگاران با ابراز خوشحالی از دیدار مجدد با عمران خان وی را به عنوان دوست خود معرفی کرد و اظهار داشت: پاکستان و آمریکا دارای روابط مناسب و دوستانه هستند و هیچگاه پیش از این دارای روابط دوستانه و نزدیک نبوده اند.

وی با بیان اینکه در خصوص مسئله کشمیر با عمران خان گفتگو خواهم داشت افزود: تمامی مسائل در جریان میان پاکستان و هند را به خوبی تحت نظر داریم و من آماده میانجیگری میان پاکستان و هند جهت حل مسئله کشمیر هستم.

ارسال نظر

 
1