خبر فوری

 
 
دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان با روسای جمهور ایران و ترکیه در نیویورک
کد خبر :849497551

11:30 1398/07/02


برچسب ها : پاکستان و ایران, پاکستان و ترکیه, حسن روحانی, رجب طیب اردوغان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, نیویورک,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در ادامه دیدارهای خود با مقامات بلندپایه کشورهای مختلف در نیویورک با روسای جمهور ایران و ترکیه دیدار کرد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز عمران خان نخست وزیر پاکستان در ادامه دیدارهای خود با مقامات بلندپایه کشورهای مختلف در نیویورک با روسای جمهور ایران و ترکیه دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده؛ عمران خان نخست وزیر پاکستان و دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با یکدیگر، علاوه بر گفتگو با توافق در خصوص گسترش مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، بر تسریع توافقات پیشین و پروژه‌های مشترک میان دو کشور تأکید کردند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در جریان این دیدار، با مطرح نمودن موضوع کشمیر، رئیس جمهور ایران را از وضعیت وخیم مردم منطقه کشمیر و اقدامات یک‌جانبه گرایانه هند آگاه نمود.

نخست وزیر پاکستان در ادامه، مراتب قدردانی دولت پاکستان را درزمینه حمایت‌های بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص موضوع کشمیر را به رئیس جمهور ایران ابلاغ نمود.

وی اظهار داشت: دولت و مردم پاکستان در کنار مردم کشمیر قدردان مواضع اصولی و محکم دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع کشمیر هستند.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در جریان این دیدار با بیان اینکه پاکستان کشور برادر و همسایه ماست گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بر پایه گسترش و تعمیق روابط و مناسبات با کشورهای همسایه استوار است.

دیدار نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور ترکیه

عمران خان نخست وزیر پاکستان همچنین با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص موضوعات مختلف دوجانبه و دیگر مسائل بین‌المللی از جمله بحران کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در جریان این دیدار اظهار داشت: هر دو کشور پاکستان و ترکیه، مواضع یکسانی در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی دارند.

ارسال نظر

 
1