خبر فوری

 
 
دیدار عمران خان با سناتورهای آمریکایی و سفیر آمریکا
کد خبر :630867327

22:19 1398/07/15


برچسب ها : آمریکا, اسلام آباد, پاکستان, سناتور, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان با کرس وان و میگی حسن سناتورهای آمریکایی دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان با کرس وان و میگی حسن سناتورهای آمریکایی دیدار کرد. در این دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: تا زمانی که اوضاع در کشمیر اشغالی بهبود نیابد، هیچ مذاکراتی با هند انجام نخواهد شد. وی در ادامه افزود من بزرگترین حامی مذاکرات هند و پاکستان بودم اما مودی نخست وزیر هند، چهره هند را در مورد کشمیر تغییر داد. با اعمال قانون حکومت نظامی در کشمیر اشغالی توسط هند در حالی که مردم کشمیر با مشکل جدی کمبود دارو و مواد غذایی ربرو هستند. اقدامی ضد حقوق بشر به حساب می آید.

نخست وزیر پاکستان در مورد روابط پاکستان و آمریکا خاطر نشان کرد: روابط پاکستان و آمریکا مبتنی بر مشارکت اعتماد متقابل و صلح است. پاکستان و آمریکا منافع مشترک برای صلح و ثبات در افغانستان دارند در حالی که پاکستان همچنان به تسهیل راه حل سیاسی برای مسئله افغانستان ادامه می دهد. وی بر اهمیت احیای سریع مذاکرات صلح بین طالبان و آمریکا تاکید کرد و از علاقه هیئت آمریکایی در مورد وضعیت وخیم کشمیر اشغالی قدردانی کرد.

سناتورهای آمریکایی در مورد بازدید و مشاهدات سفر به کشمیر آزاد به گفتگو پرداختند. در این دیدار پال جونز سفیر آمریکا در پاکستان حضور داشت. سناتورهای آمریکایی گفتند: آمریکا برای گسترش تجارت، روابط طولانی مدت با پاکستان خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1