خبر فوری

 
 
دیدار عمران خان با رئیس جمهور اتیوپی در نیویورک
کد خبر :492549321

13:46 1398/07/03


برچسب ها : پاکستان و اتیوپی, رئیس جمهور اتیوپی, عمران خان, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, نخست وزیر پاکستان, نیویورک,

عمران خان نخست وزیر پاکستان و سهلی وُرق زِودی رئیس جمهور اتیوپی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار نمودند.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز عمران خان نخست وزیر پاکستان و سهلی وُرق زِودی رئیس جمهور اتیوپی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص گسترش مناسبات و همکاری های دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار با ابراز علاقه نسبت به گسترش روابط اسلام آباد با کشورهای قاره آفریقا،  بر اهمیت روابط میان پاکستان و اتیوپی تاکید کرد.

عمران خان با اشاره به دیدار وی با ایبه احمد نخست وزیر اتیوپی در حاشیه نشست «یک منطقه، یک شاهراه» در پکن، در خصوص اهمیت روابط دوجانبه میان دو کشور به گفتگو پرداخت و از دیپلماسی اسلام آباد برای گسترش روابط و همکاری ها به کشورهای حوزه قاره آفریقا در بخش های مختلف خبر داد.

وی در ادامه با تاکید بر مواضع دولت پاکستان در قبال موضوع کشمیر، از جامعه جهانی خواستار اعمال فشار بر دهلی نو جهت پایان دادن به حکومت نظامی 50 روزه کشمیر شد.

ارسال نظر

 
1