خبر فوری

 
دیدار عمران خان با امام علی رحمانوف
کد خبر :1517597320

17:58 1398/02/06


برچسب ها : امام علی رحمانوف, تاجیکستان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان با امام علی رحمانوف رئیس جمهور تاجیکستان روز جمعه در پکن دیدار کردند.


 

به گزارش راز نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان با امام علی رحمانوف رئیس جمهور تاجیکستان روز جمعه در پکن دیدار کردند. طبق اطلاعات به دست آمده عمران خان نخست وزیر پاکستان و امام علی رحمانوف رئیس جمهور تاجیکستان به همراه هیئت همراه با یکدیگر در زمینه گسترش روابط دوجانبه بحث و گفتگو کردند.

طبق اطلاعات به دست آمده در این دیدار مسائل ارتباطی و همکاری در بخش انرژی نیز مورد بحث قرار گرفت. همچنین فرقین در زمینه های ارتباط تجاری و اقتصادی و وضعیت منطقه بحث و گفتگو کردند. عمران خان نخست وزیر پاکستان پیشرفت پروژه "کاسا 1000" را همراه با امام علی رحمانوف رئیس جمهور تاجیکستان مرور کرد. طرفین برای تقویت روابط دو جانبه  در بخش انرژی برای اتمام پروژه "کاسا 1000" در زمان مشخص شده خود به توافق رسیدند.

ناگفته نماند پروژه "کاسا-۱۰۰۰" یا "کاسا یک‌هزار" عنوان طرح انتقال برق تاجیکستان و قرقیزستان از راه افغانستان به پاکستان است. این پروژه یکی از زیرساخت‌های مهم بازار انرژی برق آسیای مرکزی و جنوبی به شمار می‌آید. ظرفیت انتقال انرژیِ این پروژه معادل ۱۳۰۰ مگاوات خواهد بود. هزینه این پروژه بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است که نیمی از آن را بانک جهانی تأمین می‌کند.

ارسال نظر

 
1