خبر فوری

 
 
دیدار عبدالمالک بلوچ با نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد
کد خبر :57654967

17:26 1401/08/08


برچسب ها : حزب ملی عمومی, دکتر عبدالمالک بلوچ, دیدار, سفیر چین, سیل زدگان, مواد غذایی, نونگ رونگ,

عبدالمالک بلوچ رئیس حزب ملی و وزیر ارشد سابق ایالت بلوچستان با نونگ رونگ سفیر چین در سفارت خانه این کشور دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عبدالمالک بلوچ رئیس حزب ملی و وزیر ارشد سابق ایالت بلوچستان با نونگ رونگ سفیر چین در سفارت خانه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه از جمله تقویت روابط دوجانبه میان چین و پاکستان، پروژه سی پیک (CPEC) و ارسال کمک های غذایی به  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در این نشست، عبد المالک بلوچ گفت: جمعیت عظیمی بر اثر سیل در پاکستان به ویِژه در مناطق سند، بلوچستان، کوه سلیمان، راجانپور، تونسا شریف و دیره غازی ایالت پنجاب به شدت آسیب اقتصادی و معیشتی دیده اند بطوری که محصولات زراعی، دام ها و خانه های مردم به شدت خسارت دیده و صدها نفر جان خود را از دست داده اند و به کمک های مالی زیادی جهت بازسازی خسارات بر آمده نیاز دارند.

وی افزود: اقتصاد پاکستان هم اکنون در بحران شدیدی به سر می برد و اقتصاد پاکستان قادر به احیای کامل مناطق و خانواده های آسیب دیده نیست و در این راستا جامعه بین المللی موظف است نقش خود را در بازسازی سیل زدگان ایفا کند.

وی ادامه داد: دولت چین نقش مؤثری در بازسازی خسارات پیش آمده و کمک به دولت پاکستان ایفا کرده است، اما با این حال، این کمک ها بایستی افزایش یابد تا بازسازی کامل تلفات و قربانیان به ویژه اقتصاد و ساخت و ساز زیرساخت ها بار دیگر امکان پذیر گردد.

در پایان این دیدار، مراسم اهدای بسته های غذایی به مردم سیل زده بلوچستان از طریق عبدالمالک بلوچ رئیس حزب ملی برگزار گردید.

ارسال نظر

 
1