خبر فوری

 
 
دیدار طالبان با هیئت دولت افغانستان در عربستان سعودی
کد خبر :1218855473

19:28 1397/07/07


برچسب ها : افغانستان, تروریسم, ترویست, طالبان, عربستان سعودی,

به گفته طالبان، هیئت دولت افغانستان به منظور برقراری امنیت در انتخابات پارلمانی افغانستان در ماه آینده با طالبان در عربستان سعودی ملاقاتی داشته است. گفته می‌شود که این ملاقات طی هفته اخیر صورت گرفته است.


به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان ، به گفته طالبان، هیئت دولت افغانستان به منظور برقراری امنیت در انتخابات پارلمانی افغانستان در ماه آینده با طالبان در عربستان سعودی ملاقاتی داشته است. گفته می‌شود که این ملاقات طی هفته اخیر صورت گرفته است.

به گفته سه تن از حاکمان طالبان در این زمینه، افغانستان تعداد محدودی از زندانیان را نیز آزاد خواهد کرد.
لازم به ذکر است که در تاریخ 20 اکتبر سال جاری در افغانستان انتخابات برگزار خواهد شد، اما این انتخابات در معرض خطر حمله طالبان افغانستان قرار دارد.

این درحالی است که حکومت افغانستان و ایالات متحده خواستار برگزاری انتخابات در یک محیط مسالمت آمیز هستند.

براساس مدعای یکی از رهبران گروه تروریستی طالبان افغان ،هیئت دولت افغانستان از ما خواستار برقراری امنیت در زمان انتخابات شده است.
وی افزود : هیئت دولت افغانستان آمادگی خود مبنی بر آزادی زندانیان را اعلام کرده است، زندانیان محکوم به جرم های کوچک از قبل آزاد شده اند اما، زندانیان دیگر براساس اهمیت آنان در طی سه دسته آزاد خواهند شد.

این درحالی است که دفتر رئیس جمهور افغانستان اشرف غنی و وزارت امور خارجه آمریکا از دادن اطلاعات و توضیحاتی در این مورد اجتناب ورزیده اند.
سخنگوی مرکزی گروه تروریستی طالبان نیز توضیحاتی در مورد مذاکرات ارائه نکرده است.

لازم به ذکر است که گروه تروریستی طالبان، حکومت افغانستان را بازیچه قدرت های بیگانه تصور می‌کند و به همین دلیل آماده مذاکرات با آنان نیست.

طالبان همیشه بر انجام مذاکرات با آمریکا تاکید ورزیده است که علاوه بر آن این گروه روابط غیر رسمی و پنهانی نیز با آمریکا داشته است.

آمریکا آمادگی خود مبنی بر مذاکرات با طالبان را در سال جاری، اعلام کرده بود که پس از آن در ماه جولای مذاکراتی میان آمریکا، مقامات افغانستان و طالبان در دوحه صورت گرفته بود.

رهبر طالبان در قطر گفته است که برخی از رهبران این گروه، آماده مذاکرات با دولت افغانستان نیستند، زیرا آنان دولت افغانستان را بازیچه دست قدرت های بیگانه می‌دانند و به همین دلیل در مذاکرات شرکت نکردند.


پس از انتشار این خبر از جانب خبرگزاری رویترز، ذبیح الله، سخنگوی مرکزی گروه طالبان این خبر را تکذیب کرده و در طی تویتی در اکانت رسمی خود در توییتر گفته است که ،'' طالبان با هیئت دولت افغانستان در عربستان سعودی نه ملاقاتی داشته است و نه گفتو گویی صورت گرفته است. چنین خبرهایی جز دروغ و توطئه چیز دیگری نیست. ''

ارسال نظر

 
1