خبر فوری

 
 
دیدار صدراعظم آلمان با نارندرا مودی نخست وزیر هند پیرامون بررسی وضعیت منطقه و جهان
کد خبر :191151663

19:07 1401/12/07


برچسب ها : اولاف شولتس, دهلی نو, دیدار, روابط دوجانبه, صدراعظم آلمان, گسترش همکاری, گفتگو, مذاکرات, نارندرا مودی, نخست وزیر هند, همکاری دوجانبه, هند و آلمان,

اولاف شولتس صدراعظم آلمان در راس هیئتی طی سفر به دهلی نو با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار و گفتگو کرد.


 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز | اولاف شولتس صدراعظم آلمان در راس هیئتی طی سفر به دهلی نو با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله درگیری اوکراین، وضعیت منطقه هند و اقیانوس آرام و راه های ارتقای روابط دوجانبه میان هند و آلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هر دو طرف بر لزوم گسترش روابط و همکاری های دوجانبه در زمینه های تجاری، دفاعی، انرژی پاک، تغییرات آب و هوایی و فناوری های جدید میان دو کشور و بر توقف فعالیت های تروریستی فرامرزی تاکید کردند.

در همین حال، نارندرا مودی نخست وزیر هند پس از دیدار با اولاف شولتس در یک کنفرانس مشترک بیان کرد: در این دیدار هر دو طرف بر تقویت همکاری های امنیتی و استراتژیک میان هند و آلمان توافق نمودند.

وی راه حل ختم مناقشه اوکراین را مذاکره دانست و گفت: هند آمادگی دارد تا نقش خود را در حل و فصل درگیری میان روسیه و اوکراین ایفا نماید.

در پایان این کنفرانس مشترک، صدراعظم آلمان خواستار بهره مندی از شرکت های مختلف، کارگران مجرب، توسعه فناوری اطلاعات و نرم افزار در هند شد و بیان کرد: حدود 1800 شرکت آلمانی در هند مشغول به کار هستند و برای هزاران نفر شغل ایجاد کرده اند.

لازم به ذکر است که سفر اولاف شولتس صدراعظم آلمان به دهلی نو از حیث تاریخ و زمان سفر، حائز اهمیت می باشد زیرا در تاریخ 24 فوریه سال 2023 یک سال از جنگ و درگیری میان روسیه و اوکراین می گذرد و به گفته تحلیل گران سیاسی، سقر اولاف شولتس بیانگر اهمیت دهلی نو در محاسبات استراتژیک برلین می باشد.

ارسال نظر

 
1