خبر فوری

 
دیدار شهریار آفریدی رئیس کمیته کشمیر پارلمان پاکستان با سفیر فلسطین در اسلام آباد
کد خبر :1718335695

10:55 1400/02/28


برچسب ها : پاکستان و فلسطین, رئیس کمیته کشمیر, سفیر فلسطین, شهریار آفریدی,

شهریار خان آفریدی رئیس کمیته پارلمانی پاکستان در امور کشمیر روز دوشنبه با حضور در محل سفارت فلسطین در اسلام آباد با احمد معین ربیعی سفیر این کشور در پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شهریار خان آفریدی رئیس کمیته پارلمانی پاکستان در امور کشمیر روز دوشنبه با حضور در محل سفارت فلسطین در اسلام آباد با احمد معین ربیعی سفیر این کشور در پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون اوضاع منطقه فلسطین و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه این منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شهریار خان آفریدی رئیس کمیته کشمیر در پارلمان پاکستان در جریان این دیدار با اعلام همبستگی ملت پاکستان با مردم مظلوم فلسطین ابراز داشت: پاکستان دارای مناسبات ویژه ای با فلسطین است و تمامی احزاب سیاسی پاکستان در قبال مسئله فلسطین در یک خط حضور دارند، ما تمامی اوضاع فلسطین را به خوبی تحت رصد داریم.

وی افزود: نهادهای مدعی حقوق بشر در مسئله فلسطین و قتل مردم بی گناه این سرزمین سکوت اختیار نموده اند و به جزء چند کشور منطقه حامی فلسطین تمام دنیا در کنار دولت غیر قانونی اسرائیل حضور دارند، در حالی که مردم کشورهای غربی فریاد حمایت از فلسطین آزاد سر می دهند اما دولتمردان آنان به حمایت از اسرائیل مشغول هستند.

آفریدی در ادامه از مقامات کشورهای غربی درخواست نمود با کنار گذاشتن سیاست های دوگانه خود در قبال مسئله فلسطین و حقوق بشر حمایت خود از مردم فلسطین که سرزمینشان توسط رژیم صهیونیستی به اشغال درآمده است را اعلام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: امت مسلمان باید نظریه عملی برای متوقف نمودن جنایت های اسرائیل علیه مردم فلسطین را به پیش گیرد، جهان اسلام باید با اتحاد و همدلی این پیام را به جهانیان ابلاغ کنند که دیگر هیچگونه تروریسم از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین مورد تحمل واقع نخواهد شد.

احمد امین ربیعی سفیر فلسطین در اسلام آباد نیز در جریان این دیدار با تقدیر از حمایت نخست وزیر پاکستان و مردم این کشور از فلسطین ابراز داشت: مردم فلسطین از اقدامات دیپلماتیک نخست وزیر پاکستان در خصوص مسئله مسئله فلسطین بسیار خرسند هستند.

وی افزود: ما مصمم به حمایت و دفاع از سرزمین و مردم خود هستیم، نخست وزیر پاکستان از صمیم قلب به حمایت از فلسطین می پردازد و پاکستان و فلسطین از چندین دهه گذشته دارای روابط خود دوستانه با یکدیگر هستند.

سفیر فلسطین خاطرنشان کرد: حضور نزدیک به 300 هزار نفر از مردم فلسطین برای ادای فریضه نماز در مسجد الاقصی باعث نگرانی دولت رژیم صهیونیستی شد، دولت اسرائیل در حال تلاش برای راندن فلسطینیان از منطقه شیخ جارح می باشد.

وی تصریح کرد: تعداد 200 جنگنده نظامی اسرائیل نزدیک به 1000 باب منزل مردم فلسطین را منهدم نموده اند و نزدیک به 200 فلسطینی اعم از زن و کودک را به شهادت رسانده اند، آنان با استفاده از جدیدترین سلاح های خود در حال هدف قرار دادن شهروندان غیرنظامی هستند.

 

ارسال نظر

 
1