خبر فوری

 
 
دیدار شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای چینی خود
کد خبر :1218595125

09:17 1398/05/19


برچسب ها : پاکستان و چین, شاه محمود قریشی, وانگ ژی, وزیر خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که در صدر هیئت سیاسی و به طور ناگهانی به چین سفر کرده است، با وانگ ژی همتای چینی خود دیدار کرد.


 

پکن: به گزارش راز نیوز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که در صدر هیئت سیاسی و به طور ناگهانی به چین سفر کرده است، با وانگ ژی همتای چینی خود دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده شاه محمود قریشی که به منظور جلب حمایت های بین المللی در خصوص موضوع کشمیر در چین به سر می برد در صدر هیئت سیاسی با استقبال مقامات چین پس از حضور در مهمانخانه ایالتی با همتای چینی خود دیدار کرد.

در این دیدار که به مدت دو ساعت و نیم به طول انجامید دو طرف در خصوص اوضاع کشمیر و اقدامات هند در این منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر ضرورت اقدام فوری برای مقابله با وخامت اوضاع در منطقه کشمیر تاکید نمودند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان پس از این دیدار در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار داشت: پاکستان تصمیم گرفته است اقدام هند در منطقه کشمیر را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح نماید و کشور چین نیز قول مساعد حمایت در این زمینه را داده است و وزارت خانه های خارجه دو کشور با یکدیگر در تماس خواهند بود.

وی افزود: چین بار دیگر این نکته را به اثبات رسانده که کشور دوست و با اعتماد پاکستان است، دوستی ما با چین همیشگی خواهد بود، وزیر امور خارجه چین با یک جانبه خواندن اقدام هند در کشمیر، موضع پاکستان درباره کشمیر را به صورت کامل تایید و حمایت نموده است، اقدام هند در کشمیر باعث تغییر ساختار جمعیتی کشمیر و ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: وزیر امور خارجه چین نیز این نکته را تایید نموده است که منطقه جامو و کشمیر، یک موضوع مورد اختلاف بوده و هست و حل این مسئله تنها باید بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد صورت پذیرد، چین به منظور مقابله با هرگونه افزایش تنش، خواستار حل صلح آمیز موضوع کشمیر است.

ارسال نظر

 
1