خبر فوری

 
دیدار شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای ازبک خود
کد خبر :1416803010

14:01 1400/03/29


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان, روابط اقتصادی, گسترش همکاری, وزیر امور خارجه ازبکستان, وزیر امور خارجه پاککستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای ازبک خود عبدالعزیر کامیلوف در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا دیدار کرد


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای ازبک خود عبدالعزیر کامیلوف در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا دیدار کرد، در این دیدار به موضوعاتی مانند: مشارکت اقتصادی میان دو کشور و همچنین ضرورت برقراری امنیت در منطقه پرداخته شد.

به گزارش دفتر وزارت امور خارجه، شاه محمود قریشی در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در روز جمعه با همتای ازبک خود دیدار کرد، در این دیدار به ارتقا همکاری های دوجانبه و موضوعات مهم جهانی و منطقه ای و همچنین موضوعات مورد علاقه طرفین پرداخته شد.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: پاکستان ازبکستان را یک کشور مهم در آسیای میانه و دوست و برادر خود میداند و روابط بسیار صمیمانه ای میان دو کشور بر اساس عقیده، تاریخ و فرهنگ مشترک برقرار است.

وی همچنین گفت: گسترش روابط در زمینه های مختلف باعث استحکام روابط میان دو کشور شده است و طی سه سال گذشته روابط تجاری و اقتصادی دو کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: احداث پروژه راه آهن میان دو کشور باعث رشد اقتصاد و گسترش روابط عمومی میان دو کشور خواهد شد.

شاه محمود قریشی تصریح کرد: تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور از اولویت های پاکستان است، همچنین ما خواهان گسترس روابط خود با کشور های آسیای میانه هستیم، آنها همچنین درباره روند صلح در افغانستان به تبادل نظر پرداختند، وزیر امور خارجه پاکستان در این رابطه گفت: صلح در افغانستان برای توسعه و پیشرفت کل منطقه الزامیست.

ارسال نظر

 
1