خبر فوری

 
 
دیدار شاه محمود قریشی با وزیر امور خارجه بحرین
کد خبر :1198306796

11:51 1398/07/05


برچسب ها : پاکستان و بحرین, خالد بن احمد بن محمد الخلیفه, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه بحرین, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای بحرینی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کرد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای بحرینی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده شاه محمود قریشی و شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه در خصوص موضوع کشمیر و گسترش مناسبات و همکاری‌های دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

قریشی در این دیدار اظهار داشت: روابط دوستانه با بحرین، برای ما بسیار حائز اهمیت است و شهروندان پاکستانی مقیم بحرین، نقش قابل توجهی در توسعه اقتصادی بحرین ایفا نموده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به بحران کشمیر افزود: اوضاع در منطقه کشمیر در بسیار نگران کننده است و مردم این منطقه از 53 روز متوالی در حبس خانگی نیروهای امنیتی ارتش هند به سر می‌برند و مردم این منطقه حتی به نیازهای غذایی و دارویی خود نیز دسترسی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: دولت هند، 900 هزار نیروی نظامی را برای سرکوب مردم کشمیر در این منطقه گمارده است، نیروهای نظامی با ربودن کودکان و جوانان کشمیری از منازلشان، آنان را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند، دولت هند با پایان دادن به رتبه ویژه منطقه کشمیر، در تلاش برای تغییر ساختار جمعیتی این منطقه است.

قریشی تصریح کرد: مردم پاکستان و کشمیر هند اقدام هند در اعمال حکومت نظامی را رد نمودند، و مخالفت‌های داخلی از سوی احزاب مختلف هند با لغو امتیازات منطقه کشمیر نیز به‌صورت واضح مشاهده شد.

وی از دولت بحرین درخواست نمود برای نجات مردم کشمیر از ظلم و جنایات دولت هند تلاش نماید.

ارسال نظر

 
1