خبر فوری

 
 
دیدار شاه محمود قریشی با وزیر اقتصاد رومانی
کد خبر :1196800063

15:09 1400/10/20


برچسب ها : اتحادیه اروپا, پاکستان و رومانی, جی اس پی پلاس, شاه محمود قریشی, وزیر امور اقتصادی رومانی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سفر خود به کشور رومانی با فلورین اسپاتارو وزیر اقتصاد این کشور دیدار کرد که دراین بین در زمینه های روابط دوجانبه و روابط در سطح اتحادیه اروپا، گسترش همکاری های متقابل در بخش ها تجارت و اقتصاد و امور مورد علاقه مشترک، گفتگو و تبادل انجام گرفت.


 

رومانی: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سفر خود به کشور رومانی با فلورین اسپاتارو وزیر اقتصاد این کشور دیدار کرد که در این بین در زمینه های روابط دوجانبه و روابط در سطح اتحادیه اروپا، گسترش همکاری های متقابل در بخش های تجارت و اقتصاد و امور مورد علاقه مشترک، گفتگو و تبادل انجام گرفت.
شاه محمود قریشی در این بین ضمن برجسته سازی اهمیت بسزای روابط دوجانبه از جمله در سطح اتحادیه اروپا میان پاکستان و رومانی، خاطر نشان ساخت که دولت ما درحال گام زدن در استراتژی اقتصادی است.
طرفین ضمن قدردانی از افزایش حجم تجاری میان دو کشور باتوجه به وبای کرونا در سطح جهان، اظهار داشتند که صادرات پاکستان به رومانی به تدریج درحال افزایش است.
قریشی افزود: افزایش بیش از 50 درصدی در سال مالی گذشته و افزایش بیش از 40 درصدی در نیمه اول سال مالی جاری بین پاکستان و رومانی، مظهر رشد روابط اقتصادی است، برنامه تعامل استراتژیک پاکستان و اتحادیه اروپا در ژوئن 2019 میلادی توسط اتحادیه اروپا در دوره ریاست جمهوری رومانی امضا شد.
وزیر امور خارجه پاکستان بر اهمیت تداوم GSP plus با پاکستان در چارچوب روابط پاکستان و اتحادیه اروپا تاکید کرد و از حمایت رومانی از پاکستان در اتحادیه اروپا قدردانی کرد.
فلورین وزیر امور اقتصادی رومانی با تمجید از عملکرد پاکستان در زمینه خارج کردن امن اتباع رومانی از افغانستان، از رهبری پاکستان و شاه محمود قریشی تشکر کرد.
گفتنی است پس از این دیدار یادداشت تفاهمی میان فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان و اتاق بازرگانی و صنایع رومانی امضاء شد.

ارسال نظر

 
1