خبر فوری

 
 
دیدار شاه محمود قریشی با همتای ایرلندی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل
کد خبر :1285769577

14:00 1400/06/31


برچسب ها : پاکستان و ایرلند, روند صلح در افغانستان, گسترش همکاری, وزیر امور خارجه ایرلند, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمد قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با سیمون کاوان همتای ایرلندی خود در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کرد


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمد قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با سیمون کاوان همتای ایرلندی خود در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کرد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه پاکستان، طی این دیدار دو نخست وزیر در مورد گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف و تغییر اوضاع در افغانستان به بحث و گفتگو پرداختند، آنها با توجه به تغییر اوضاع در افغانستان خواستار حصول اطمینان از ارائه کمک های بشر دوستانه از سوی جامعه بین المللی برای محافظت از مردم افغانستان در برابر تهدید های احتمالی در زمینه بحران انسانی شدند.

شاه محمود قریشی گفت: ایرلند یک کشور مهم در اتحادیه اروپا است و پاکستان اهمیت ویژه ای به روابط دوجانبه با ایرلند قائل است.

وی افزود: جامعه بزرگ پاکستانی ساکن در ایرلند به عنوان پلی برای تقویت روابط بین دو کشور عمل می کنند، وی همچنین از استراتژی و تلاش های دولت ایرلند در مهار موفق ویروس کرونا قدردانی کرد.

در این دیدار وزرای خارجه بر لزوم فعال سازی مکانیسم مشورت سیاسی دوجانبه بین پاکستان و ایرلند و تقویت ارتباطات سطح بالا میان دو کشور تاکید کردند.

شاه محمد قریشی ادامه داد: فرصت های بی شماری برای گسترش روابط در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، محیط زیست، بهداشت، انرژی های تجدید پذیر، کشاورزی، گردشگری و فناوری میان دو کشور وجود دارد.

وی ضمن تشکر از رهبری ایرلند برای حمایت از پاکستان در طرح کلی ترجیحات (GSP PLUS)، از اقدام برای بازنگری سفر به پاکستان با توجه به بهبود وضعیت اپیدمی و امنیتی این کشور قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1