خبر فوری

 
دیدار شاه محمود قریشی با همتای آمریکایی خود
کد خبر :1134644226

13:21 1397/07/10


برچسب ها : آمریکا, ایالات متحده, پاکستان,

امروز (سه شنبه) شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای آمریکایی خود در وزارت خارجه آمریکا دیدار خواهد کرد.


 

امروز (سه شنبه) شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای آمریکایی خود در وزارت خارجه آمریکا دیدار خواهد کرد. این ملاقات امشب به وقت پاکستان ساعت 11 خواهد بود. در طی این دیدار درمورد روابط دوجانبه و وضعیت منطقه گفت‌وگو خواهد شد. افغانستان، کشمیر، روابط پاکستان و هند نیز از مسائل مورد بحث خواهند بود. شاه محمود قریشی پس از دیدار و گفت و گو با مائیک پومپیو ، با مشاور امنیت ملی آمریکا، جان بولتن نیز ملاقات خواهد کرد. وی علاوه بر آن، با اعضای کنگره ی آمریکا نیز دیدار خواهد داشت. به گفته سفارت پاکستان، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، تا تاریخ 3 اکتوبر در واشنگتن به اقامت خود ادامه خواد داد.

وزیر امور خارجه پاکستان پس از بازگشت از نیویورک به واشنگتن، با تلویزیون آمریکایی مصاحبه ای نیز انجام داد. وی در طی این مصاحبه گفت : پاکستان برای کمک به آمریکا در مسئله افغانستان، آماده است، ما نیز براین باوریم که امنیت افغانستان، برای ما سودمند خواهد بود. برای ابراز کمک پاکستان به آمریکا، به آمریکا نیامده ام.

شکیل آفریدی نیز پس از طی مراحل قانونی، درحال مجازات است. همانگونه که ما به قانون آمریکا احترام می‌گذاریم، درمقابل نیز متوقعیم تا آمریکا نیز به قانون ما احترام گذارد. برای بهبودی روابط میان دوکشور به اینجا سفر کرده ام.

ارسال نظر

 
1