خبر فوری

 
دیدار شاه محمود قریشی با رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان
کد خبر :524923110

12:52 1400/03/29


برچسب ها : آمریکا و طالبان, پاکستان و افغانستان, توافق صلح, رئیس شورای آشتی افغانستان, وزیر امور خارجه پاککستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت: برای عقب راندن نیروهای ضد صلح در افغانستان باید مذاکرات بین الافغان به نتیجه برسد


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت: برای عقب راندن نیروهای ضد صلح در افغانستان باید مذاکرات بین الافغان به نتیجه برسد.

وی در دیدار روز جمعه با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی انتالیا در ترکیه گفت: ما برای برقراری صلح در افغانستان مشتاقانه خواستار همکاری با سران این کشور هستیم.

در این دیدار علاوه بر موضوع امنیت در افغانستان به موضوعات مورد علاقه طرفین نیز پرداخته شد، شاه محمود قریشی ضمن یادآوری سفر موفق رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان در شهریور 99 به پاکستان گفت: پاکستان مشتاقانه خواهان برقراری روابط با سران افغانستان است تا بتوان از این طریق مسئله امنیت افغانستان را پی گیری و ارتباط بین دو کشور را تقویت کرد.

وی افزود پاکستان بدلیل تلاش های خالصانه توانست امریکا و طالبان را بر سر میز مذاکره در خصوص مسئله افغانستان بکشاند، اکنون این مسئولیت بر عهده سران افغانستان است که با غنیمت شمردن این فرصت به دنبال راه حل سیاسی برای مسئله صلح در افغانستان باشند.

شاه محمود قریشی گفت: برای عقب راندن گروه ضد امنیت در افغانستان لازم است مذاکرات بین الافغان به نتیجه برسد، روشن است که با اظهارات منفی و مقصر دانستن دیگران مشکل حل نخواهد شد و اینگونه اظهارات نیروهای ضد صلح در افغانستان را تقویت خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1