خبر فوری

 
 
دیدار شاه محمود قریشی با امیر عبداللهیان همتای ایرانی خود در تهران
کد خبر :1672629940

17:19 1400/08/04


برچسب ها : اجلاس, افغانستان, پاکستان و ایران, دکتر حسین امیرعبداللهیان, روابط دوجانبه, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه ایران, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با امیر عبداللهیان وزیر امو خارجه ایران در تهران دیدار کرد.


تهران: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به دعوت امیر عبداللهیان همتای ایرانی خود برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان وارد تهران شده است، عصر امروز 4 آبان با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

براساس گزارش، وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با برجسته سازی اهمیت ویژه روابط برادرانه با ایران برای پاکستان، اظهار داشت که برای استحکام بیشتر این روابط  مصمم هستیم. وی افزود: از رهبری عالی رتبه ایران بابت حمایت و تایید مداوم از موضع اصولی پاکستان در زمینه کشمیر تشکر می کنیم.

قریشی اظهار داشت: افغانستانی توام با صلح و ثبات دارای اهمیت یکسانی برای تمامی کشورهای همسایه است؛ وی با اشاره به سفر اخیر خود به کابل مورخ 29 مهر ماه، بر جامعه بین المللی تاکید کرد که آنها برای خارج کردن مردم افغانستان از بحران انسانی و اقتصادی، اقدامات جدی انجام دهند. پاکستان مصمم برای ارائه تسهیلات عبور و مرور بازرگانی و مرزی به افغانستان است.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با قدردانی از ابتکار پاکستان در تدوین استراتژی منطقه ای، از حضور شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دومین اجلاس وزیران کشورهای همسایه افغانستان به میزبانی تهران تشکر کرد و وی به افتخار همتا و هیئت پاکستانی ضیافت ناهاری را برگزار کرد.

گفتنی است در این دیدار محمد صادق نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان و رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1