خبر فوری

 
 
دیدار سید محمد علی حسینی با وزیر امنیت غذایی و پژوهش پاکستان
کد خبر :1568257755

19:51 1399/05/08


برچسب ها : پاکستان و ایران, تجارت, صادرات, واردات,

سید فخر امام وزیر امنیت غذایی و پژوهش در دیدار با سید محمد علی حسینی سفیر ایران، با ابراز این موضوع که بخش کشاورزی پاکستان می تواند تغییرات اساسی در واردات ایجاد کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید فخر امام وزیر امنیت غذایی و پژوهش در دیدار با سید محمد علی حسینی سفیر ایران، با ابراز این موضوع که بخش کشاورزی پاکستان می تواند تغییرات اساسی در واردات ایجاد کند، گفت: پاکستان و ایران به دلیل ارتباط دینی و فرهنگی میان مردم دو کشور برادر و اسلامی، از روابط دوستانه ای برخوردارند. پاکستان برای روابط خود با ایران اهمیت بسزایی قائل است.

وی همچنین در زمینه وضعیت فعلی حمله ملخ های صحرایی نیز صحبت کرد و گفت: پاکستان و ایران اطلاعات مربوط به ملخ ها را با یکدیگر به دلیل عضویت در کمیسیون ملخ های جنوب غربی فائو (swek) به اشتراک می گذارند. باید روابط اقتصادی میان دو کشور باشند و دو کشور می توانند در زمینه دامداری همکاری هایی انجام دهند. ایران می تواند تجربیات و اطلاعات خود در زمینه دامپروری و بهبود تولید را با پاکستان به اشتراک گذارد که می توان در این راستا یک تیم فنی بین دو کشور تشکیل داد. گفتنی است ایران در زمینه صادرات گوشت حلال و فرآورده های آن ابراز علاقه کرد. پاکستان 36 کشتارگاه رسمی ثبت شده برای صادرات گوشت دارد.

سید فخر امام ضمن تمجید از این که ایران پس از نهایی کردن تجزیه و تحلیل خطر آفات PRA، به محصولات کشاورزی پاکستان یعنی انبه به بازار خود دسترسی داده است، گفت: امسال ایران تا تاریخ 22 ژوئیه 20209.738 ام تی انبه از پاکستان وارد کرده است. درحالی که پاکستان نیز دسترسی به بازار میوه های تازه (خرما، انگور، سیب، انواع توت ها) و سبزیجات تازه چون گوجه فرنگی، لپه، میوه های خشک چون پسته، کشمش، بادام، گردو، نارگیل خشک را در اختیار ایران قرار داده است. سازمان های ملی حمایت از گیاهان NPPO دو کشور می توانند جهت حل و فصل مسائل موجود در تقویت روابط تجاری دوجانبه، همکاری هایی داشته باشند.

وزیر فدرال پاکستان با استقبال از ابراز علاقه ایران برای واردات تراکتور و سایر ماشین آلات کشاورزی از پاکستان، از مقام ایرانی خواست تا طرح پیشنهادی را با توضیحات مربوط به ماشین آلات جهت بررسی بیشتر ارائه دهد. شایان ذکر است سفیر ایران همچنین درمورد همکاری در زمینه کرم ابریشم و ماهیگیری نیز ابراز علاقه کرد.  

ارسال نظر

 
1