خبر فوری

 
دیدار سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند با سران اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی
کد خبر :1202274979

21:06 1402/03/11


برچسب ها : بریکس, روابط دوجانبه, سوبرامانیام جایشانکار, نشست وزرای خارجه بریکس, همکاری دوجانبه, هند و آفریقای جنوبی, هند و روسیه, هند و عربستان سعودی,

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند طی سفر به آفریقای جنوبی با سران اجلاس وزرای خارجه عضو بریکس دیدار و گفتگو کرد.


 

کیپ تاون: به گزارش راز نیوز | سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند طی سفر به آفریقای جنوبی با سران اجلاس وزرای خارجه عضو بریکس دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس جزئیات، سوبرامانیام جایشانکار تاکنون در حاشیه نشست وزرای خارجه عضو بریکس با وزرای امور خارجه روسیه، عربستان سعودی و آفریقای جنوبی در کیپ تاون دیدار و گفتگو کرد.

سوبرامانیام جایشانکار در دیدار با همتای روسی خود مسائل مختلفی از جمله همکاری در مجامع بین المللی از جمله گروه 20 (G20) و سازمان همکاری شانگهای را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی همچنین با گریس نالدی ماندیسا پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی دیدار و رایزنی نمود.

وی در این نشست ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط و مشارکت استراتژیک میان دو کشور، سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک میان هند و آفریقای جنوبی را گرامی داشت.

وزیر امور خارجه هند همچنین در گفتگو با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله بررسی وضعیت منطقه ای و جهانی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

در این نشست همچنین هر دو طرف بر لزوم گسترش تلاش ‌های مشترک در زمینه ایجاد پایه ‌های صلح و امنیت بین ‌المللی و افزایش مشارکت در دستیابی به اهداف توسعه پایدار میان هند و عربستان سعودی تاکید نمودند.

ارسال نظر

 
1