خبر فوری

 
دیدار سناتورهای آمریکایی با معاون وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1320569208

20:28 1400/09/20


برچسب ها : اسلام آباد, افغاستان, پاکستان و آمریکا, روابط دو جانبه, سناتور آمریکایی, سهیل محمود, مجلس سنای آمریکا, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, همکاری دوجانبه,

هیئتی متشکل از چهار عضو مجلس سنای آمریکا با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئتی متشکل از چهار عضو مجلس سنای آمریکا با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کردند.

سهیل محمود در این مراسم بر موضع پاکستان در زمینه ژئواکونومیک تاکید کرد که پاکستان از افزایش تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه توسط ایالات متحده آمریکا استقبال خواهد کرد وی همچنین ابراز امیدواری کرد که شرکت های آمریکایی از بازار نوظهور پاکستان سود ببرند.

معاون وزیر امور خارجه پاکستان با استقبال از هیئت سنای آمریکا در پاکستان، روابط عمیق دو کشور را برای صلح، امنیت و توسعه در منطقه مهم دانست و سناتورهای آمریکایی را در جریان وضعیت جدی بشردوستانه در افغانستان قرار داد و تاکید کرد که جامعه جهانی بایستی به افغان ها کمک کند و کمک های فوری و مالی همچنین آزادسازی اموال بلوک شده افغانستان می تواند از یک فاجعه انسانی جلوگیری کند.

وی همچنین به نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی که در اسلام آباد برگزار می شود اشاره کرد. در همین حال سناتورهای آمریکایی را از وضعیت تداوم نقض حقوق بشر علیه کشمیری ها در جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند مطلع ساخت و تاکید کرد که کنگره آمریکا باید نقش کامل خود را در این زمینه ایفا کند.

در ادامه، سناتورهای آمریکایی ضمن اذعان به اهمیت روابط دیرینه پاکستان و آمریکا، بر تمایل خود برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه از طرق مختلف تاکید کردند.

سناتورها از نقش پاکستان در تخلیه شهروندان و دیپلمات های آمریکایی در تاریخ 15 اوت 2021 قدردانی و بر اهمیت همکاری نزدیک در حمایت از اهداف افغانستان صلح آمیز و باثبات تاکید کردند.

3 سناتور از اعضای کمیته اطلاعاتی منتخب و یکی دیگر از آنها عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای ایالات متحده آمریکا می باشند.

ارسال نظر

 
1